Nya bilder på mig och hästen! *bildbomb*

R

real_cowgirl

Nu ska jag ta och våga mig upp med lite ridbilder på mig och hästen.
Bara för er som inte har koll på vad jag har för häst så kommer lite kort fakta här:
Varmblodig travare, valack, 9 år
Har haft honom i 3,5 år (red in honom själv)
Tävlas i de flesta ridgrenar, Versatile Horse, Western Riding, Western Horsemanship, Reining och Trail på C-tävlingar!

Det blev bara bilder från traven dock.

Rider lätt:
1.
13981553.jpg

2.
13981554.jpg

Lutar mig lite framåt, därav att hästen tappar lite form...
3.
13981552.jpg

tittar ner
4.
13981550.jpg

tittar även här ner...
5.
13981551.jpg

6.
13981342.jpg

Sv: Nya bilder på mig och hästen! *bildbomb*

Fortsättning...

Provar även en hand (utan stång)
7.
13981340.jpg

Lite för låg...
8.
13981341.jpg

Uppställning
9.
13981345.jpg

Bonusbilder:
10.
13981343.jpg

11.
13981555.jpg

Så nu vill jag ha kommentarer! :banana:

Hästen ser ju jätte mysig ut!!!:love:
Har du inga bilder på när ni galopperar?

Senast ändrad:

tyvärr så försvann kameran när galoppen kom... :p

men jag har några från tävling...

här är en framifrån:
11483259.jpg

(Fotograf: Thornbird)
12663399.jpg

(Fotograf: Thornbird)
11422644.jpg

kom igen nu.... några måste ju kunna kommentera något! :banana: :bump:

är ännu inte så insatt i ridningen så överlåter dom kommentarena till någon annan, men gud vilken snygg färg han har :d :love:

Ser jättefint, trevligt och avslappnat ut :) Fina bilder och en jättefin häst :love: Vad heter din häst och vad är det för stam?
Jag gillar verkligen den nedersta galoppbilden :love:

Tack!

Han heter Coachmans Pride
E: Count's Pride
U: Katja Way
UE: Oki Way

kom igen nu.... några måste ju kunna kommentera något! :banana: :bump:

Jodå...jag kan kommentera;)...Först och främst är hästen mycket fin med härlig färg. Dock, jag skulle vilja se mer bakbensaktivitet = mer bärighet. Ser ut att falla framåt och inte ta för sig med bakbenen. På bilderna kommer inte nedslaget ens i närheten av bakre regionen på sadeln och det ultimata är ju att den bär upp mer och sätter i bakbenet en bit under sadeln. I övrigt är ni väldigt fina och harmoniska tillsammans:)

Jodå...jag kan kommentera;)...Först och främst är hästen mycket fin med härlig färg. Dock, jag skulle vilja se mer bakbensaktivitet = mer bärighet. Ser ut att falla framåt och inte ta för sig med bakbenen. På bilderna kommer inte nedslaget ens i närheten av bakre regionen på sadeln och det ultimata är ju att den bär upp mer och sätter i bakbenet en bit under sadeln. I övrigt är ni väldigt fina och harmoniska tillsammans:)

Tack! :bow:
Jo, håller med dig helt och hållet... banbensaktivitet har jag alltid måsta jobbat på honom... blir bättre och bättre... men en bit kvar innan de bli riktigt bra...

Jättefint ekipage! Det ser trevligt ut och ni är väldigt fina och passar verkligen ihop, det ser harmoniskt ut! Du har gjort ett jättebra jobb med honom. Har han någonsin startat som travhäst?

Jättefint ekipage! Det ser trevligt ut och ni är väldigt fina och passar verkligen ihop, det ser harmoniskt ut! Du har gjort ett jättebra jobb med honom. Har han någonsin startat som travhäst?

Tack! De värmer! :love:

Har är knappt travtränad... han har aldrig haft någon vilja att springa fort med vagn efter sig ;) Han kunde t o m vända varv på travbanan och springa åt motsatt håll mot för vad de andra hästarna sprang... :rofl: allt i sin egen takt (lunktrav)
de märker jag också när jag rider honom, han är OTROLIGT lat, men har ändå en väldigt god arbetsvilja = en superhäst när det gäller att träna!

Tack! :bow:
Jo, håller med dig helt och hållet... banbensaktivitet har jag alltid måsta jobbat på honom... blir bättre och bättre... men en bit kvar innan de bli riktigt bra...

Ett av det stora svårigheterna varmblodstravarna har (när dom löptränats/gått löp). All träning har ju gått ut på skjutkraften och ingenting på bärkraft. Det kommer med bra träning och jag tycker du gör ett toppenjobb...hm, var du möjligen i Vattlång?

japp! klart jag var där! missar inte ett år (mitt 5 år i rad!) var du där i år eller?

japp! klart jag var där! missar inte ett år (mitt 5 år i rad!) var du där i år eller?

Tyckte väl jag kände igen dig:D... Jo jag var där på söndagen, jag satt (innan regnet kom) utmed långsidan i svart stol och brun jacka. När regnet dök upp drog jag mig in undertak;).

åhh! skoj att du var där! synd bara att jag inte visste om de...
bara du inte kommer ihåg min D-reining... hästen var verkligen inte på humör i just den klassen... :p

Kommer du ihåg något av mig? hur hästen gick osv.? nu vill jag höra ännu mer... :idea: :banana:

:rofl:...Ja jag kommer ihåg både dig och hästen och bl.a. tänkte jag redan då att hästen måste jobbas fram mer så att galoppen blir mer aktiv;). Annars är hästen mycket lyhörd och lydig. Riktigt trevlig häst och ni är verkligen harmoniska. Små missar får man tåla och det störde inte helheten. Ni är bra!

Ja, men i reiningen (d-klassen) var inte ens helheten bra (enligt mig i alla fall) han gjorde verkligen allt tvärt emot mig... :devil: men var en liten ängel på uppvärmningen innan... men de är ju ändå tävling så man får ju ta de som det är... Western Ridingen C som var på förmiddagen var jag verkligen supernöjd med! såg du den också? Western Horsemanshippen som var precis efter reiningen gick ju också bra, fast det var förvänd galopp (vänser galopp som är vår svaga galopp) så gjorde han de bra, klarade ju ändå ett halvt varv! :banana:

Jo, galoppen har ju alltid varit si så där... (den också :p) men har börja fått bra styrka nu se senaste veckorna... har den förvända galoppen i högergaloppen, men en liten bit kvar i vänstergaloppen, men gör sidvärtes och rakspår i båda galopperna... men nu ska träningarna börja igen! Mer och mer träning! :bump:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 215
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 031
Senast: Lycan
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 962
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 428

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Födda -21

Omröstningar