NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Tack! :)
Han kastrerades i somras vilket bara känns skönt nu i efterhand.

Det är så svårt att få något att fotografera bara. Men måste ta tag i det! Man vill ju kunna se framstegen i framtiden :)

Hur går det med dina fina hästar? Inga nya bilder på Glampi?

Det var intressant tycker jag (och lite mer nyanserat.)
Men, nyvaken och dan-
vad är det man kan testa?

*kl*

Idag fick Tyra busa loss på ridbanan. Hon har tappat en sko, men tack och lov har vi typ fått barmark nu. ;) Hovslagaren kommer på fredag!

Film på busponi! :love:

http://www.youtube.com/watch?v=nS_E1qRUNmE

20131217_123442_33737_zpsjqohmey2.jpg

20131217_122412_52695_zpsedsyjann.jpg

Tack för ditt utförliga svar!

Vad menar du med "Arvbarheten är 33% och det är en hög arvbarhet, av den är ston med eksem 17% och ston utan eksem 6%. Siffrorna gäller både svfödda och importer." ?

och klockmalvan.

Arvbarheten för eksem är 33% och det omfattar både import och svenskfödda. Av dessa ger ston med eksem 17% eksemavkommor och ston utan eksem 6%.
Av detta har det räknats ut ovan 33%.
Vet inte om det gjorde dej klokare, kan inte förklara bättre, räkningssystemet i % :cautious:

Malvan, det är blodprovet som är svårt att testa, det är inte helt tillförlitligt så det går att se VAD hästen är allergisk emot. Det måste samkollas mot pricktest och det är förberedelse innan hästen ens får göra testet, den ska vara fri från insektsrepellerande av typ "giftiga" medel och annat, det finns en del att följa fram till testet kan göras tror det var tre veckor en månad innan, minns inte nu om det är så strikta regler än idag.

KL

Körningen med Jorunn går bara bättre å bättre, idag var de dags för 2:a körlektionen och vi fick massor att träna på.

Det är så vansinnigt roligt att köra fattar inte att jag har väntat så många år med å köra in henne.

1508055_10152439204538998_1029061890_n_zpsd29abf5e.jpg

Det är ju buskul att köra häst!! Särskilt när man kör-kör och inte bara åker med! :)

Hon ser fin ut!!

Det är ju buskul att köra häst!! Särskilt när man kör-kör och inte bara åker med! :)

Hon ser fin ut!!

Ja jag längtar tills vi har kommit så långt så vi kan börja tävla och de går undan.
Än så länge håller vi oss till kördressyren och travar bara.. ja å skritt också=)=)

Vad fin hon är! :)

Niela: Det är så härligt att köra häst! Jag funderar på att köra in min gamling faktiskt, får se hur det går!

*kl*
Min fröken fick rasta av sig i beteshagen. Vinterhagen är bara en stor isbana så de rör sig ytterst lite just nu, och med tanke på att jag eventuellt ska klättra upp på henne imorgon för första gången sedan olyckan fick hon rasta av sig ordentligt. Hon blev tyvärr skrämd när jag ramlade av, och tillsammans med min tränare har vi jobbat bort rädslan så jag hoppas att det går bra att sitta upp igen.. Jag har ingen lust att åka av igen! :p

http://www.youtube.com/watch?v=18v_aKg54ys

Åh jag vill oxå ha snö, is o fruset! Är så förbenat trött på lera, regn och stormvindar...

Kl

Här i Halland är riktigt tråkväder. Men jag har ju börjat rida Kveikja igen, hon.e pigg som en mört o trots att hon i vanliga fall har prinsessafasoner så springer hon lika glatt i regn o storm som i fint väder nu! Men shit va dålig kondition hon har! Den har verkligen förfallit. Hon är dessutom passtaktig i tölten den första biten. Men det släpper väl när vi kommit igång med lösgörande arbete sen. Just nu kör vi bara uteritter, mest lugnt tempo men blandar in kortare sträckor av springa. Det är svårt att veta hur fort jag vågar köra igång henne, men låter henne springa det hon vill. Hon är ju inte direkt typen som springer till hon stupar så hon har koll...

Den här har vi stående i trädgården nu...
wpid-dsc_0191.jpg

Var det julafton eller juliafton som är om två dagar?

Vad fina ni är!
Körning är ju hela grejen:D
Jag har till och med lånat ut Kjarni och rider inte alls längre, utan kör endast.
Roligt är det!

Ja jag längtar tills vi har kommit så långt så vi kan börja tävla och de går undan.
Än så länge håller vi oss till kördressyren och travar bara.. ja å skritt också=)=)

Hojta till om det är något du undrar över i körningen framförallt Tävlingar.
Det är skoj att köra och tävla är extremt roligt. :)
Har själv tävlat i flera år och nu på MSV nivå, enbet shetlandsponnny,
Men har planer på att även köra in någon av mina Islandshästar.

Senast ändrad:

Hojta till om det är något du undrar över i körningen framförallt Tävlingar.
Det är skoj att köra och tävla är extremt roligt. :)
Har själv tävlat i flera år och nu på MSV nivå, enbet shetlandsponnny,
Men har planer på att även köra in någon av mina Islandshästar.

Ja jag kan tänka mig att tävling är superkul, hoppas vi kommit så långt att vi kan starta en lätt i vår=)

De ska ju givetvis blåsa halv storm varje dag nu så vi kan ju inte köra ut, vill ju inte börja första turen ute med storm. Hoppas de blir bättre den 25:e då hade jag tänkt köra ut första gången om det inte blåser halv storm.

Kul att fler här inne vill köra in sina isisar, tror man kan ha mkt nytta i ridningen av att köra sin häst. de kompliterar varandra mkt bra=)

Vad fina ni är!
Körning är ju hela grejen:D
Jag har till och med lånat ut Kjarni och rider inte alls längre, utan kör endast.
Roligt är det!

Aha, kan du inte köra in han då?=)

lägga ner ridningen helt vil jag inte de är roligtde med, men att kunna variera är ju underbart tycker jag.
Sen att kunna ta med en kompis på en körtur är ju urmysigt=)

*KL*

Trotsade stormen och klass 1 varningen och tog en tur med Laukur ändå igår :) Han är lika cool som alltid trots den mycket hårda blåsten och plåt på uthus som vi red förbi som slog så det lät som någon sköt precis bredvid oss! Det blev en rolig tur med bra tölt, härlig galopp och trav där han håller på att trava mig ur sadeln för att han rör så stort! :D Skritt på långa tyglar hem, avslappnad och fin. Vi var nöjda båda två när vi kom hem tror jag :)

1538929_10201259631399788_2055923931_n.jpg

han är så fin, påminner mkt om Ronja rövardotterfilmen och de islandshästar hon red på barbacka i filmen=)

Från den filmen som jag beslöt mig för att islandshäst ska jag ha någon gång i mitt liv:D

Ja det kanske han gör! :) Har nog aldrig tänkt på hur hästarna i den filmen ser ut. Men fin är han min lilla pålle :)

Kolla filmen får du se=)

Appropå blåst här blåser det också massor, idag fick Jorunn vila ist vart hon nakenfis igen(rakade henne)
Imorogn blir de den stora traditionen att rida på förmiddagen. En härlig barbacka tur i .... regnet:(

Kl.
Niela: Kul att inkörningen gått så bra!!

Febgurlaugar: han är så söt din kille!

Kl.
Tinna är ordinerad 10-14 dagars vila (Där rök min framtida plan ...)
Är inte känslan bättre då och hon en positivare tjej så väntar vidare utredning.
Usch, jag väntar mig det värsta .. :cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 328
Senast: Svartkatt
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 502
Senast: machafuko
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 248
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Har en fråga angående sponsring och samarbete. Vill inte riktigt fråga tränare och vänner om det, känner mig lite dum hehe. Jag är...
Svar
2
· Visningar
948
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama