Ny stallbyggnad.

S

Stoppard

Jag vet inte om detta är rätt forum, men vill ha lite feed-back innan vi sätter igång att bygga.
Vi ska ha ett stall med tre boxar, varav den ena ska vara förvaringsplats för foder, skottkärra m.m. Vi kan dock inte enas om den ska vara närmst dörren eller längst bort från dörren. Vilket hade ni valt? Har ni några andra tips vad man ska tänka på när man ändå bygger.

Sv: Ny stallbyggnad.

Min erfarenhet är att man ska bygga för fler hästar än man tror att man kommer ha. Annars står man där tillslut med hästar lite här och där och måste bygga om igen. :p

SaraXX

Sv: Ny stallbyggnad.

Jag byggde nytt stall föra året. Behåll tre boxar och lägg till en spolspilta längst in där du kan ha Skottkärra med mera. Man skall inte vara för snål när man bygger. Det är dyrare att bygga ut om man behöver mer plats längre fram.

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 287
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 461
Senast: Calmiche
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 369
Utrustning Då jag ska bli hästägare igen behöver jag självklart en ny sadel också (maxpris 20 000). Jag ska självklart ta hjälp av sadelutprovare...
Svar
6
· Visningar
1 102
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras
  • Lämna valp ensam