Ny speedcart

Sv: Ny speedcart

Jag har en sådan och jag kommer inte att köpa en till om jag säger så då.
När jag köpte den var det f.ö. Börjesson som hade företaget och det är väl nya ägare nu.
Alltså, den funkade väl bra ett tag men efter ett tag gick den sönder i svetsningen vilket ju knappast är så kul när man är ute och kör. Vi har lagat den men man vill ju gärna att det ska hålla. Jag har visserligen kört den på en del "inte så släta" vägar så den har fått utstå lite. Har du så att du kan köra på släta fina banor utan gupp så duger den nog jättebra. Tyvärr går inte det här. Sen underlättar det säkert om man är fjäderviktare eller lättviktare också. :o:angel:
Det är ju en billig vagn och den är helt ok att åka i också.

Nästa speedcart jag köper blir något annat, fast nu har jag ju en ny Grafströms rockard så jag får väl se om speedcarten håller ihop ett tag till. :laugh:

Dom brukar hålla för vägar med men ibalnd så får man nog svetsa om lite ;).
Om du har en ny Grafströms rockard så kan du ju bara använda speedcarten på banan:idea: då håller den nog ett bra tag ;)

Dom brukar hålla för vägar med men ibalnd så får man nog svetsa om lite ;).
Om du har en ny Grafströms rockard så kan du ju bara använda speedcarten på banan:idea: då håller den nog ett bra tag ;)

Om man får lov att svetsa om dem så anser iaf inte jag att de håller. En hållbar vagn ska man banne mig inte behöva svetsa om. ;)
Nu är den iof redan påsvetsad så, men jag kommer nog bara använda den på banan och ev. om jag nu nån gång får för mig att köra lite snabbare intervaller haha. Men jag tror rockarden går att använda även i intervaller, det är en relativt lätt rockard.

Jag har en annan speedcart i reserv också fast jag är ju mest orolig att man ska dråsa i backen eller nåt om svetsningen skulle släppa igen. :o

Visst med har man en sån där jätte häst som dessutom slår så mycket så man måste ha en sulkett är det ju inte något roligt att hålla på med;) jag har dem mest för 2åringar och de få gånger jag kör riktigt fort hemma.

Detta är inte hästar som slagit, de har slagit i hjulen när de travar för den är för smal. Detta har hänt med mer än en häst som går i vanlig Custom Mulitflex i lopp, alltså inga enorma hästar utan hästar större än medel med stor och bred aktion.

Dessutom sitter färgen dåligt. Jag skulle aldrig köpa en sådan.

Om man får lov att svetsa om dem så anser iaf inte jag att de håller. En hållbar vagn ska man banne mig inte behöva svetsa om. ;)
Nu är den iof redan påsvetsad så, men jag kommer nog bara använda den på banan och ev. om jag nu nån gång får för mig att köra lite snabbare intervaller haha. Men jag tror rockarden går att använda även i intervaller, det är en relativt lätt rockard.

Jag har en annan speedcart i reserv också fast jag är ju mest orolig att man ska dråsa i backen eller nåt om svetsningen skulle släppa igen. :o

Jo men vad jag menar är att man får vad man betalar för våra grafströms vagnar kostar ju minst det dubbla mot en vagnmakarn ;).
Och deras rockard är ju riktigt skön att åka i och som du säger är relativt lätt. Synd bara att dom är för 1 person;). Och att ha en extra i reserv är alltid bra :D men om du tycker den är bättre ha den som ordinarie och vagmakarn som extra:angel::idea:

Jo men vad jag menar är att man får vad man betalar för våra grafströms vagnar kostar ju minst det dubbla mot en vagnmakarn ;).
Och deras rockard är ju riktigt skön att åka i och som du säger är relativt lätt. Synd bara att dom är för 1 person;). Och att ha en extra i reserv är alltid bra :D men om du tycker den är bättre ha den som ordinarie och vagmakarn som extra:angel::idea:

Shit, påminn mig inte om vad min nya fina Grafströms kostade. *gulp* :o
Man kan få säte för två om man vill! Ifall du ska köpa nån ny nån gång och vill ta nån pingla med dig ut menar jag. ;)

Jag tror till och med min reserv speedcart är en Grafström....hmm
Och Vagnmakarn´s står tryggt i förrådet ett tag till. :angel:

Detta är inte hästar som slagit, de har slagit i hjulen när de travar för den är för smal. Detta har hänt med mer än en häst som går i vanlig Custom Mulitflex i lopp, alltså inga enorma hästar utan hästar större än medel med stor och bred aktion.

Dessutom sitter färgen dåligt. Jag skulle aldrig köpa en sådan.

Det låter faktiskt som en häst med väldigt stor aktion. Dom är lite smala det kan jag hålla med om men riktigt så illa är det inte tycker jag. Och en multiflex är en rätt så bred vagn om man jämför med de flesta sulketter.

Shit, påminn mig inte om vad min nya fina Grafströms kostade. *gulp* :o
Man kan få säte för två om man vill! Ifall du ska köpa nån ny nån gång och vill ta nån pingla med dig ut menar jag. ;)

Varför tror jdu jag vill ha en med 2 säten:angel:

Jag tror till och med min reserv speedcart är en Grafström....hmm
Och Vagnmakarn´s står tryggt i förrådet ett tag till. :angel:

Om det är en grafströms kan du sälja vagnmakarn grafströms är "outslitbara" om inte en häst slår sönder den förstås:angel: bara lite ny färg, sits och stöt dämpare så är den så gott som ny. :D

Varför tror jdu jag vill ha en med 2 säten:angel:

Hehe.

Om det är en grafströms kan du sälja vagnmakarn grafströms är "outslitbara" om inte en häst slår sönder den förstås:angel: bara lite ny färg, sits och stöt dämpare så är den så gott som ny. :D

Hmm...den har inga stötdämpare. Så då kanske det inte är en grafströms ändå. Eller så är den så gammal så det var innan man satte på såna. :D
Det är som en fast sits på staget bak....typ.
Röd vagn med trästänkskydd.

Hmm...den har inga stötdämpare. Så då kanske det inte är en grafströms ändå. Eller så är den så gammal så det var innan man satte på såna. :D
Det är som en fast sits på staget bak....typ.
Röd vagn med trästänkskydd.

:o Bild så kan jag nog tala om va de e för vagn ;)

Önskar att vi hade riktig snö:cry: vi har bara massa slask :crazy::mad::(

Åh ja jag vet inte jag, vi har nästan en meter snö och det är MYYCKET det!
Det är över hästarnas framknän och över bakhasorna och det är tuuuuuuuugnt att dra. Men hellre det än slask iof. Fast nu är slasket på väg. Det börjar bli vårflod nu.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka