Ny speedcart

Sv: Ny speedcart

Jag har en Nissevagn , men jag fattar inte hur man ställer in "vikten" ???!!!!

Vet inte till 100% då jag fick vagnen inställd åt mig när jag jobbade där de hade såna vagnar. men man spänner fjädringen tror jag (så gjorde jag på min grafströms iaf). Han som gjorde det gjorde det innan jag ens hann sela på hästen. Ring och fråga han som tillverkar dom mycket trevlig att prata med och han har många friska ideer om sulkar och träningsvagnar. (lite pratsam bara;))

men vilka säljer dom då..jag köpte min beg privat
( såg det fanns en på hästnet nu också)

Ja men är de roliga eller...

Ska de göra reklam för komination av pulsmätare och träningsvagnar ska de väl inte visa ett sketet pulshandtag... :eek::rofl::rofl::rofl:

Ja han som tillverkar dom är lite "exentrisk" om man säger så.

Jag håller med om att den såg opraktisk ut om man ska hänga den där bak, speciellt om man har kravet att kunna hänga den ensam.

Den är "omöjlig" att lyfta den väger bly men är som sagt säkert skön att köra hemma på mycket ojämna vägar. Då kommer den nog till sin rätt.

Pennsbury är ju i aluminium = Inte mitt favvomaterial även om "rosten" inte syns på samma sätt + att jag tyckte den var rätt ful. :o

Ful ja, men fördelarna är: lätt, smidig, underhållsfri, mycket skön sittställning och mycket tålig.

Jag har ju en Gullabo-speedcart också, den är alldeles för vek och innan jag körde in en häst hade jag även en Royal med träskalmar. Den dog tyvärr under den inkörningen för den gillade jag även om ryggen verkligen fick jobba.

Royal rostar och går sönder tyvärr. Har haft 3 royal ergo och alla har gått sönder och rostat som skammen själv. 2 av dom smällde av under jobb inget att rekommendera.

Förresten är jag inte så där överförtjust i sitsar med för mycket ryggstöd, jag inbillar mig att man lätt säckar ihop och får ont i ryggen då?

Det stämmer till viss del men det beror på hur man sitter också jag brukar alltid sitta lätt bakåt lutad med "långa" tömmar.

Jag har en Custom Springtail och den är :love: Man har luft i dämpningen och den kan man ställa in precis som man vill. Den är ledad överallt så den följer både häst och mark . Man sitter kanon skönt!! Du får gärna prova den någon dag Ghost;) Jag ska ev sälja den snart... Hör av dig om du vill köra ett varv i den!!

Den ser himla skön ut på sidan kanske blir min nästa vagn när leasingen är slut på min grafströms :D hur är den att ha i jobb? rundbana alltså på rakan lär den vara riktigt trevlig;)

Jag har en Custom Springtail och den är :love: Man har luft i dämpningen och den kan man ställa in precis som man vill. Den är ledad överallt så den följer både häst och mark . Man sitter kanon skönt!! Du får gärna prova den någon dag Ghost;) Jag ska ev sälja den snart... Hör av dig om du vill köra ett varv i den!!

Gärna! :idea: :banana:

Jag vet förresten var dina hästar bor nu! :D

Den ser himla skön ut på sidan kanske blir min nästa vagn när leasingen är slut på min grafströms :D hur är den att ha i jobb? rundbana alltså på rakan lär den vara riktigt trevlig;)

Jag tycker att den är super vart man än kör! Men då jag kör banjobb brukar jag ha lite mer luft i än hemma annars kan den bli lite väl "soft". Men jag trivs i den på bana och hästarna klagar inte ;)
Jag har problem med min rygg det var därför jag köpte den och det ångrar jag inte det ända är att det är ganska dyr...:grin: Men vad gör man inte...

Jag tycker att den är super vart man än kör! Men då jag kör banjobb brukar jag ha lite mer luft i än hemma annars kan den bli lite väl "soft". Men jag trivs i den på bana och hästarna klagar inte ;)
Jag har problem med min rygg det var därför jag köpte den och det ångrar jag inte det ända är att det är ganska dyr...:grin: Men vad gör man inte...

Dyr spelar ju ingen roll har dubbla diskbråck i ryggen efter en fin luftfärd:angel:
Det enda som jag tycker verka dåligt med vagnen är det otroligt höga stänkskyddet är inte det i vägen rätt rejält?
Ser rätt högt ut om man säger så.
Jag leker mycket med tömmarna framför allt längs sidorna för att hästen skall röra sig fint och lätt. Ska banka ner trästänkskyddet på min Grafströms med den gör ingen skillnad på stänket.

Dyr spelar ju ingen roll har dubbla diskbråck i ryggen efter en fin luftfärd:angel:
Det enda som jag tycker verka dåligt med vagnen är det otroligt höga stänkskyddet är inte det i vägen rätt rejält?
Ser rätt högt ut om man säger så.
Jag leker mycket med tömmarna framför allt längs sidorna för att hästen skall röra sig fint och lätt. Ska banka ner trästänkskyddet på min Grafströms med den gör ingen skillnad på stänket.

Nej jag upplever det inte som störande men vill man ha tömmarna längs sidorna på hästen så är det väl inte till o rekomendera. Jag trivs jätte bra med det och jag blir inte heller skitig:laugh:
Jag tycker att det är perkekt att bara lägga an tömmarna där och sitta och fin åka;)

kl

tänkte låna tråden lite :)

Jag har kollat på en sådan här speedcart:
http://www.vagnmakarn.se/bilder/bilder.html

Någon som äger/har kört i en sådan? Hur är kvalitén?

Har en del som har dessa vagnar och det är inget fel på dom alls billiga slit vargar är det och har man en svets så kan man ha dom i många många år. Ska köpa mig en sådan sulkett 4000 är inte mycket alls o hjul har man ju en del sen åren tillbaka:angel:.

Men jag förespråkar nog ändå "riktiga" vagnar om man har många hästar (5-7 körningar om dagen) men inte royal!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka