Ny speedcart

Sv: Ny speedcart

kl

tänkte låna tråden lite :)

Jag har kollat på en sådan här speedcart:
http://www.vagnmakarn.se/bilder/bilder.html

Någon som äger/har kört i en sådan? Hur är kvalitén?

Som civil action säger, det är en sulkett och ingen speedcart,

Inget för rakbana om den är av det lite lösare slaget, jag har kört nåt enstaka jobb i sulkett på rakbanan och hjulen skär ner rejält så det blir obekvämt.

index.php

Detta är den bästa vagnen jag haft och kommer att ha!

Jo, jag vet vad en sulkett är. Bilden på speedcarten är under sulketten...

CA: jag som har en Royal Ergo :p men den är så sjukt tung att lyfta! Annars är den kanon :p

CA: jag som har en Royal Ergo :p men den är så sjukt tung att lyfta! Annars är den kanon :p

Då har du haft tur alla som har haft dom säger att dom är skräp utom för ryggen om man är dålig. Mina har ju bara gått sönder hela tiden men då har jag ju också kört många hästar varje dag i dem ;) kan ju vara något sådant med. Kvaliteten på Royal är erkänt dålig tyvärr.

haha, och i min omkrets så är Royal Ergo jätteuppskattad (även bland flera proffs)! se vad olika det kan vara...

haha, och i min omkrets så är Royal Ergo jätteuppskattad (även bland flera proffs)! se vad olika det kan vara...

Klart dom är sköna som fan att åka i men kvaliteten är inget vidare ;) iaf inte med salt som vi har på våra banor. Då rostar dom direkt:( för dyra för den kvaliteten tycker jag.

Vi har en Grafströms speedcart till våran travare och han är ca 160cm. Det är den skönaste vagn jag åkt i så jag blev tvungen att köpa en nästan likadan till ponnyn! Den rekomenderar jag varmt :D

Jag köpte en beg "polackvagn" som Untersteiner haft när jag krashade min senaste :angel:
Den är underbar, bra fjädring och ett stag man kan "ställa" fötterna på :love:

Jag köpte en beg "polackvagn" som Untersteiner haft när jag krashade min senaste :angel:
Den är underbar, bra fjädring och ett stag man kan "ställa" fötterna på :love:

Bild? :D
Jag har kört en del "polacker" ;) och vissa är faktiskt riktigt fina. Kompisen har min gamla nu men den tycker jag är för stor och fram för allt väger den BLY!
Men vilken underbar körställning man hade i den fötterna lågt men med möjligheten att ta upp dom om hästen skulle bli pigg. Samt fritt insteg så man inte behöver vara akrobat för att komma i och ur vagnen om det skulle gå tokigt.

ska försöka få med mig kameran på måndag då...idag ska jag på travgalan ( Hunter Brodde är nominerad som årets treåring :love: ) så i morron är martha leeedig :angel:

ska försöka få med mig kameran på måndag då...idag ska jag på travgalan ( Hunter Brodde är nominerad som årets treåring :love: ) så i morron är martha leeedig :angel:

Va kul :D hoppas du vinner ;) och drick lika mycket vatten som vin så slipper du iaf huvudvärken på din lediga dag:idea:

Jag skulle aldrig köpa sulkett från Vagnmakar'n. De är ju jättesmala mellan hjulen. Stor häst som breddar ordentligt slår i hjulen-inte kul.

Visst med har man en sån där jätte häst som dessutom slår så mycket så man måste ha en sulkett är det ju inte något roligt att hålla på med;) jag har dem mest för 2åringar och de få gånger jag kör riktigt fort hemma.

kl

tänkte låna tråden lite :)

Jag har kollat på en sådan här speedcart:
http://www.vagnmakarn.se/bilder/bilder.html

Någon som äger/har kört i en sådan? Hur är kvalitén?

Jag har en sådan och jag kommer inte att köpa en till om jag säger så då.
När jag köpte den var det f.ö. Börjesson som hade företaget och det är väl nya ägare nu.
Alltså, den funkade väl bra ett tag men efter ett tag gick den sönder i svetsningen vilket ju knappast är så kul när man är ute och kör. Vi har lagat den men man vill ju gärna att det ska hålla. Jag har visserligen kört den på en del "inte så släta" vägar så den har fått utstå lite. Har du så att du kan köra på släta fina banor utan gupp så duger den nog jättebra. Tyvärr går inte det här. Sen underlättar det säkert om man är fjäderviktare eller lättviktare också. :o:angel:
Det är ju en billig vagn och den är helt ok att åka i också.

Nästa speedcart jag köper blir något annat, fast nu har jag ju en ny Grafströms rockard så jag får väl se om speedcarten håller ihop ett tag till. :laugh:

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka