Ny sadel, omvårdnad

Karamell

Trådstartare
Köpte en ny dressyrsadel för ca 6 veckor sedan. Glömde fråga när man ska kolla till den igen, så den sätter sig på rätt ställen osv.
Den är mycket mjuk i bossarna och jag upplever det som den har tippat fram lite grann.
Så hur lång tid brukar ni vänta innan ni kollar upp en ny sadel?

:)

Köpte en ny dressyrsadel för ca 6 veckor sedan. Glömde fråga när man ska kolla till den igen, så den sätter sig på rätt ställen osv.
Den är mycket mjuk i bossarna och jag upplever det som den har tippat fram lite grann.
Så hur lång tid brukar ni vänta innan ni kollar upp en ny sadel?

:)
Inom 6 månader ska man kolla upp sadeln enligt min sadelutprovare. :)

Så länge du inte känner att den ligger uppenbart fel skulle jag nog vänta lite. Men är du nojig kan dsu ju alltid prata med utprovaren om vad denne tycker.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
778
Senast: Lisen82
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 694
Senast: Claraclara
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 097
Senast: super
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 679
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025