Z
zazzabella
Nu ska jag köpa mej en ny sadel och ett nytt träns. Men jag vet inte riktigt vilket märke eller så jag ska välja. Så jag skulle vilja ha era förslag och tips om vilken sadel och vilket träns ni skulle rekommendera?
Lite information om vad jag söker för sadel;
Material: Läder
Typ: Allround mot dressyr/dressyr
Storlek: Normalt 17" med normal bomvidd (sen får man ju se hur den passar)
Färg: Svart (eller är jag tråkig nu? )
Prisklass: Runt 4000:- (men gärna förslag och tips på andra prisklasser)
Lite information om vad jag söker för träns;
Typ: Det vet jag faktiskt inte, kom med förslag
Storlek: Cob size
Färg: Svart (eller är jag tråkig här med? )
Prisklass: Runt 400:- (men gärna förslag och tips på andra prisklasser)
Sen vill jag gärna vet om vad ni tycker om ljusbrun eller annan ljus färg på en mörkbrun häst eller är det bättre med svart, eller kanske rent av någon annan färg? Vad tycker ni är den snyggaste färgen till en mörkbrun häst i sadel och träns?
Vad tycker ni om Hööks sadlar (och träns)? Har dom några prisvärda sadlar (träns)? Som typ är Gold Medal bra märke eller har dom några andra bra sadlar (träns)?
Samt Börjes sadlar (träns)? Har dom några prisvärda sadlar (träns)? Som typ Kingston och vad dom nu heter alla deras märken? Har Börjes några bra sadlar (träns)?
Jag är ofta i Börjes och Hööks affärerna, så det vore kul att höra vad ni tycker om deras sadlar och träns.
Men jag vill även ha massa förslag och tips på andra sadlar och träns från andra märken och ställen!
Vore tacksam för hjälp !
Lite information om vad jag söker för sadel;
Typ: Allround mot dressyr/dressyr
Storlek: Normalt 17" med normal bomvidd (sen får man ju se hur den passar)
Färg: Svart (eller är jag tråkig nu? )
Prisklass: Runt 4000:- (men gärna förslag och tips på andra prisklasser)
Lite information om vad jag söker för träns;
Typ: Det vet jag faktiskt inte, kom med förslag
Storlek: Cob size
Färg: Svart (eller är jag tråkig här med? )
Prisklass: Runt 400:- (men gärna förslag och tips på andra prisklasser)
Sen vill jag gärna vet om vad ni tycker om ljusbrun eller annan ljus färg på en mörkbrun häst eller är det bättre med svart, eller kanske rent av någon annan färg? Vad tycker ni är den snyggaste färgen till en mörkbrun häst i sadel och träns?
Vad tycker ni om Hööks sadlar (och träns)? Har dom några prisvärda sadlar (träns)? Som typ är Gold Medal bra märke eller har dom några andra bra sadlar (träns)?
Samt Börjes sadlar (träns)? Har dom några prisvärda sadlar (träns)? Som typ Kingston och vad dom nu heter alla deras märken? Har Börjes några bra sadlar (träns)?
Jag är ofta i Börjes och Hööks affärerna, så det vore kul att höra vad ni tycker om deras sadlar och träns.
Men jag vill även ha massa förslag och tips på andra sadlar och träns från andra märken och ställen!
Vore tacksam för hjälp !