Ny regelfråga utan svar i TR

toughcookie

Trådstartare
Om man hinner upp ryttaren före vid ett hinder (som denne fått stopp på) så ska ju den framförvarande lämna väg. Så långt allt solklart.
Men om jag hinner upp föregående ryttare på en galoppsträcka?? Vad gäller då?
Ska denne rida åt sidan eller får jag snällt hålla mig bakom?

Sv: Ny regelfråga utan svar i TR

Man ska alltid släppa fram den som kommer ikapp oavsett var man befinner sig för annars krockar man ju ändå vid nästa hinder.

Om man hinner upp ryttaren före vid ett hinder (som denne fått stopp på) så ska ju den framförvarande lämna väg. Så långt allt solklart.
Men om jag hinner upp föregående ryttare på en galoppsträcka?? Vad gäller då?
Ska denne rida åt sidan eller får jag snällt hålla mig bakom?

Det är ju inte så säkert att ryttaren hör men dom skall iallafall hålla sig åt sidan och lämna plats för dig

Vad bra!
Att skrika "se upp" har jag vanan inne på från galoppen (om det nu skulle råka hända någongång)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 109
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 996
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 168
Senast: Jadzia
·
Hoppning Utbildade hoppdomare sökes! Efter två incidenter och olika svar från domare på klubbens tävlingar försöker vi reda ut vad som gäller...
Svar
2
· Visningar
1 869
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka