Ny presentation!

Bebben

Trådstartare
Mitt nya tillskott, även om jag har haft henne sen i Juli. Har varit fullt upp i livet så jag har inte hunnit eller orkat visa upp henne här än. Hon har dock varit både planerad och efterlängtad läääänge innan hon väl kom..

Hon är min kommande avelstik, är importerad från Kroatien, och är nu 11 mån gammal. Har grymt fina linjer, och är otroligt fin. Jag hoppas på många fina puppisar efter henne :love:
Hon är ca 47 cm hög, och väger 27 kg. Benstomme som en elefant typ, precis vad jag vill ha!

Detta är då lilla Peggy :D Miss Piggy kallas hon ofta, för hon är rätt lik en gris i många avseenden :rofl: Hon är en snäll och söt liten tjej, men med mycket termperament! Hon är dessutom fruktansvärt lat också, inte alls som hanen som kan hålla igång en hel dag utan problem..

towes-013.jpg


towes-030.jpg


Bilderna är tagna när hon var 10 mån gammal.

(Ni som avskyr kupering får skriva bäst ni vill, jag bryr mig inte ett dugg :) )
 
Sv: Ny presentation!

Peggy är riiiiiktigt snygg! :d Men för dom pengarna ska hon vara det också ;)
Och en riktig gullegris verkligen. Henne skulle du älska, alla andra gör det :love:
 
Sv: Ny presentation!

Mnja...mnjaaaa..ja okej då ;)

Riktigt snyggt ansikte. Men vad kul, du ska starta kennel alltså?
Och amstaff endast?
 
Sv: Ny presentation!

Jadå, jag har kennel :) Peggy ska dock inte ha valpar förrän nästa år förstås, då hon har åldern inne.
Och självklart bara Amstaff! :D Jag har hittat rasen jag aldrig vill byta ut liksom.. Har en fin start också, med både en bra hane och en bra tik hemma nu. Båda har fina och relativt ovanliga linjer i sig. Tikens är lite mer unik, för hennes uppfödare säljer inte till några i Norden egentligen, förutom en till. Min hane har samma linjer på ena halvan, och lite mer vanliga på den andra. Hans pappa användes dock bara till 3 tikar här i Sverige, om jag minns rätt. Så supervanlig stam har han ju inte iaf.

Ja gud som jag bara babblar iväg här :o Men det är kul ja! :) Det är redan många som vill ha valpar efter båda mina..
 
Sv: Ny presentation!

En riktig snygging:love: Kupering snyggt med;) Fats kanske inte det bästa för hunden, fast finns hundar far mer illa hos vanliga personer så klaga tycker jah man inte ska göra på det!

Min dröm är iaf en hel kuperad dobermann:love:
 
Sv: Ny presentation!

Vad kul att du har hittat din ras och att du har fått tag på två så fina avelsdjur !
 
Sv: Ny presentation!

Me Like :love:

Jätte snygg verkligen bra kropp oh vinklar
 
Sv: Ny presentation!

*svarar alla*

Tack för komplimangerna, säger Peggy! Hon har utställningsdebut i oktober, ska bli superspännande. Hennes kullsyster sopar banan med alla andra, och Peggy är minst lika fin. Lite beroende på domare såklart, då hon är ännu grövre än sin syster och lite lägre. Alla gillar ju inte det, utan vill ha mer höjd eller så.
Tyvärr missade hon WDS, pga hälta. Dom leker så brutalt, och självklart skulle dom krocka och skada sig dagen innan WDS just... Men men, fler tåg kommer som tur är :D
 
Sv: Ny presentation!

Kanon fin flicka du har där! :d

Lite nyfiken på vad det är för hane du har oxå?

Vart är det ni ska på utställning i oktober?

har själv 2st Amstaffar hemma, och en staffe.. underbarare jyckar finns inte! ;)
 
Sv: Ny presentation!

Min hane är svenskfödd, men båda föräldrarna är utländska. Från Kroatien och Tjeckien är dom.
Eftersom mitt kennelnamn inte får användas officiellt riktigt än (protesttid) så kan jag inte visa hemsidan, men jag lovar att visa upp allt sen :D

Han ser ut såhär;
benniweb.jpg
 
Sv: Ny presentation!

Vad har du för Amstaffar förresten? :)

Vi ska till Växjö i Oktober, sen blir det Danmark i november och sen Stora Sthlm i december. Fanns inte så många fler roliga i år tyvärr, men nästa år så!
 
Sv: Ny presentation!

Lycka till med röntgen och mh på dina tilltänkta avelsdjur!:)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp