Ny olycka...*suckar*

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Prakas
  • Startdatum Startdatum
P

Prakas

Kompisen ringde just, kollar visst på ATG Live.
På kvällens tävlingar på Mantorp så har tydligen Claes Svensson förts till sjukhus i ambulans efter att ha fått en häst över sig i startmomentet.

Kihlström, Jansson, Söderkvist och nu Svensson.
Alla på kort tid, och alla toppkuskar. :crazy:

Sv: Ny olycka...*suckar*

Tack, han verkar ju vara vid gott mod trots allt... Mycket tråkigt med dessa olyckor.

aah fy fan hoppas att man aldrig råkar ut för nått sånt i lopp:eek: .....

Men nu får det väl endå vara slut på alla olyckor... varför!?!

Det här är ju helt otroligt...

Som sagt, när ska det sluta??? :crazy:

Det är ju märdrömmen att bli stående på tvären med ett 5:e spår... :eek:

Men man kan undra varför allt händer i år??? :cry:

// ghost

Det är ju skumt....en sådan här olycka om året har ju varit "normalt" tidigare? Nu alla dessa på vad är det, en månad?
Och bara högkaratiga offer också, inga lallare precis?

DD är ju på Mp idag, så olyckan bör ju visas på TV4+ kl. 21.45?

Från Correns hemsida...

Otäck travolycka på Mantorp
Mantorp
Den kände travkusken Claes Svensson råkade ut för en otäck olycka på Mantorpstravet under måndagskvällen.

Olyckan inträffade i samband med starten på ett lopp vid 19-tiden. Mantorpskusken Claes Svensson tappade för ett ögonblick kontrollen över sin häst som svängde av och blev på åkt i sidan av en annan häst.

-- Claes hamnade under hästen och det tog ett tag innan de fick bort den, säger Tomas Thell, Correns travexpert på plats.

Enligt uppgift från pappan fördes Claes Svensson till sjukhus med ett lårbensbrott.

/// ghost

:( Äh va f-n, har det gått troll i travet!!
Och jag som ska anmäla på Ons.

Och i Lördags i provloppet krokade min häst ihop med en annan i starten...:o Men som tur var var det 2 rutinerade kuskar så dom stannade lugnt och "fixade" till det!

Det känns verkligen nu, vill jag verkligen att pojkvännen ska ta den där licensen o ta klivet upp ifrån ponnytravet till stortravet..:confused:

det tar emot alltså. :mad:

Jag är mest förvånad över att aftonbladet inte dragit upp C.S. förflutna.De älskar ju smaskiga rubriker :smirk: .

Det börjar verkligen bli läskigt nu :( . Så många allvarliga olyckor på så kort tid....

första gången jag är inne på travforumet o kikar. detta gjorde jag just pga alla olyckor som varit nu ...

ingen som har någon förklaring?? har dessa toppkuskar ändrat på något eller vad???
har de blivit sämre hantering på travarna eller är de för att även dom blir högre o högre i blod.

nu bara spekulerar jag . I vanliga fall anser jag att travarna är de coolaste som finns i hästvärlden.. dom e alltid superhanterade o väldigt lugna.o ridfolket borde ta efter den hanteringen.. men nått verka rju ha gått snett nu eller är de bara olyckor ???

hemskt att de ska hända iaf..

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 122
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 407
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 360
Senast: axel
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 486
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka