Ny nosgrimma!

Zofie

Trådstartare
Jag vill ha tips på en ny nosgrimma till mitt träns för att få det lite mer dressyrigt. Är nöjd med tränset i övrigt, men nosgrimman är lite för smal och "platt".

Ponnyn har nätt huvud och passar inte i superbreda nosgrimmor a la Briars, även om det är snyggt :angel:

Tror att ca 3 cm skulle vara lagom, så fram med tips och bilder på fina nosgrimmor som finns att köpa separat!

Krav:
Mörkbrunt läder
Mässinspännen
Maxpris 500:-
Snygg :D

Bilder på ponnyn och tränset:
Anisette-2.jpg

Aaanisette.jpg

Sv: Ny nosgrimma!

Jo, den tråden har jag sett och kollat i, men jag vill ha tips om vart man kan köpa nosgrimmorna också. Har letat själv men tycker inte jag hittar några separata nosgrimmor som är precis vad jag vill ha, så därför tänkte jag att det säkert finns nån här som kan hjälpa till :)

Dessutom är det första som står i den tråden "släng in bilder på snygga BREDA nosgrimmor á la Briars", och det var ju inte sååååå breda nosgrimmor jag letade efter. ;)

Vet att Döbert och OS m.fl säkert har, men vad ligger de på i pris? måste man köpa från utlandet? Och så blir jag lite snurrig i huvudet av alla specialbeställningar och tillval som man kan göra hit och dit på dom. Någon som har koll och kan förklara lite?:angel:

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på träns till min 3½-åriga welsh cob som har ett aterom som inte rekommenderas att opereras bort, placerat ca. 5...
Svar
6
· Visningar
2 334
Senast: phie
·
Utrustning Jag skulle behöva byta ut nosgrimman på ett av mina träns, då den är för bred för hästens nätta huvud och därför ger skav vid ridning...
Svar
8
· Visningar
1 735
Senast: Vingra
·
Dressyr Jag planerar att beställa ett rundsytt kandar till min häst, men har en del bekymmer för hur jag ska lösa det utan att det passerar...
2 3
Svar
49
· Visningar
10 470
Senast: Deimion
·
Dressyr Jag letar ett rundsytt träns med en riktigt bred nosgrimma, minst 5 cm till min häst. Tränset bör ha alla spännena i nacken. Har suttit...
Svar
3
· Visningar
1 713

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka