NovaAngel

Trådstartare
Hej!

Är det någon som vet eller har hört någonting om en ny lag som säger att det är förbjudet att trimma håret i hästens öron? Denna lag skulle gått igenom nu vid nyår och det var även förslag på att man skulle förbjuda trimmning av hovskägg.

Detta stod i tidningen lite innan jul.

Någon som vet något?:confused:

Tacksam för svar för jag tycker det verkar konstigt att man inte hört mer om det..

Sv: Ny lag?

nej det stämmer inte. dock är det så att det inte är laglitgt att raka bort allt känselstrån på mulen.

Sv: Ny lag?

har inte hört något... :crazy: vart kan man läsa om dom nya lagarna då ?? står dom i svenskförfattningsamling lr vad det heter ??

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 045
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 906
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 171
Senast: cf234k
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat