Heulwen

Trådstartare
Om 2 timmar kommer jag inte vara kattlös längre. Måns fick ju ett nytt, permanent gott hem där han trivs och nu är det dags för att vara ännu ett tillfälligt hem åt en kisse i väntan på ett permanent hem.

Vi kommer få hem en ung kattkille som ska vara väldigt mager och så kan han bitas. Men vi ska nog få pli på honom och göda upp honom. :love:
Han kommer från ett hem med 15 katter som inte är så omhändertagna. Ett så kallat vanvårdshem alltså.
Stockholms Katthem håller på att skeppa ut alla till akuthem då de inte har plats på själva hemmet för allihopa.

Bilder kommer nog senare ikväll på honom. :bump:

Sv: Ny kisse!

Vad härligt för dig! Jag kan tro att det blev väldigt tomt och tyst efter Måns, men nu får du en ny kattkille att hjälpa :)

R8n: Ja, det blev väldans tomt efter Måns så det är skönt att ha en katt igen även om han inte märks av just nu. Sitter bakom soffan och trycker. Han verkar inte så mycket rädd som försiktig.

Sastra: Han har inget namn så jag och min kille ska döpa honom. Jag vill att han ska heta Lusse som i lussekatt men det gillar inte sambon. :p

Nu är han framme och stryker sig och hoppar och är supergosig. :love:
Jag ställde kattlådan bredvid soffan där han kurade, han gick direkt och kissade jättelänge och bajsade. Stackarn hade hållt sig.
Efter det kom han fram och blev superkelig, han är såå lik min mammas katt Chleo. :love:

Några bilder:

http://klas.servern.info/helena/Rogue/rogue2.jpg

http://klas.servern.info/helena/Rogue/rogue3.jpg

rogue8.jpg

http://klas.servern.info/helena/Rogue/rogue6.jpg

http://klas.servern.info/helena/Rogue/rogue9.jpg

Han kallas Rogue än så länge då hans teckning i ansiktet ser lite banditlik ut. :D

Va söt han var, härlig teckning! :d Hoppas allt går bra med honom och han hittar ett permanent hem snart. Vill oxå vara stödhem, men det skulle inte riktigt funka med våra andra katter tyvärr. Härligt att det finns folk som ställer upp! :)

Kisse har spytt upp nästan allt han ätit sedan han kom. :(
Han får veterinärmat för känsliga katter då han är utmärglad och har ätit lite av det, och nu spyr han bara galla. :cry:
Tänk om han fått beständiga men av svälten, usch oroar mig så. :(
Nu ska jag ut och köpa lite fisk och koka den åt honom.

Nu är han på väg till djursjukhuset för att få dropp, katthemmet hämtade honom och åkte iväg. Hoppas han klarar sig, han såg hemskare ut idag än när han kom. :cry:

vad söt han var :love: , och vad bra att du tar imot fler katter och hjälper dom.

vet du hur det går för han?

håller tummarna för att det ska gå bra!

Jag vet inte hur det går. Men jag tänkte ringa till djursjukhuset imorgon och höra efter iaf.

Fy vad tråkigt :(

Här hålls alla tummar och tassar på att han snart blir bättre!

Nej vad tråkigt! :( Stackars Kisse, och stackars dig. Vi håller tummar och tassar för att han redan är bättre och får komma tillbaka hem till dig snart!

Tack alla!
Katthemmet hämtade honom som sagt men de har tydligen utrustning för att ge vätskeersättning själva, de har någon sorts hjälpveterinär där. Nyss fick jag ett sms där det stod att de behåller honom minst till imorgon. Sedan måste han vänjas in vid mat ännu försiktigare än vi gjorde när han kom.
Jag oroar mig mest för att tarmar och organ kan ha tagit permanent skada efter att svultit så länge.

Han kom hem idag! Vi har döpt honom till Silke. :love:
Han kommer få bo här ett bra tag då hans mage är såpass "trasig" som den är.
Silke ska få mat var 3:e timme medan vi är vakna, totalt blir det en liten burk med blötmat(Eukanuba -Intestinal formula) per dag.
Om en vecka ska vi öka på lite tills han mage vänjer sig vid att inte svälta.

Vad skönt att höra att kissen mår bättre!:)

Silke är ett fint namn till en vacker katt:love:

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 722
Senast: mackan
·
Övr. Katt Jag har en 11-årig hona. När jag skaffade henne så tog jag hem ytterligare en kattunge från samma katthem och dessa två var...
Svar
9
· Visningar
873
Senast: nyttnick
·
Övr. Katt Vår lilla kisse fick somna in häromdagen efter ett långt och tidvis hårt liv. Vet inte om vi skall ha någon ny katt, men om så får det...
Svar
18
· Visningar
2 949
Senast: mamman
·
M
Övr. Katt Under hösten bor jag och mina katter tillfälligt hemma hos mina föräldrar. Jag har haft problem med att de kissar inne och funderingarna...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: sillysinta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama