Sv: Ny kisse!

Så bra att det verkar lösa sig! Jag hoppas han snart mår bättre i magen!
En eloge till er som hjälper till! :bow:
Hade gärna gjort det själv, men pojkvännen tillåter det ej.

§Zith

living_dead: Japp! :)

Zith: Vad synd att han inte vill det. =/ Varför om jag får fråga?
Min sambo var inte heller förtjust i idén först då han vill att vi är på hans landställe hela sommaren och där får inte katten hållas inomhus då det anordnas kurser där och folk sover över som kan vara allergiska. Sedan finns det en tax där som inte "vet hut" med katter.
Men vi har ordnat det så att vi är akuthem enbart resten av året.

Edit: Läste om varför nu, vad jobbigt det låter. =/

Senast ändrad:

Hmm... vart läste du om varför? Jaja jag har säkert skrivit det på flera ställen ;) :smirk:
Ja det är lite jobbigt, just nu har jag ju inte ens en katt. Men vi får väl se. Just nu så har vi inte så mycket tid eller pengar att skämma bort en katt, de ska väl ha special foder och sådant?, för vi går i skolan. Till hösten däremot så kanske det går att ordna.
Jag har några frågor angående att ta hand om sådana katter:
Vart vänder man sig om man vill hjälpa till?
Får man lov att ha andra katten, alltså egna katten under tiden?
Ska de ha special fder och så?

§zith

Vart vänder man sig om man vill hjälpa till?
Får man lov att ha andra katten, alltså egna katten under tiden?
Ska de ha special fder och så?
§zith

Vänd dig till närmaste katthem bara.
Absolut, många som är akuthem har egna katter också. Ibland tycker katthemmet t o m att det är positivt för om man får hem en skygg katt så kan den lära sig av hemmets katter att människor inte är farliga.
Vissa katter behöver specialfoder men katthemmet betalar för allting såsom kattsand, mat, vet. besök så det är gratis att vara akuthem. Sedan kan man ju skjuta till lite pengar ibland till dem också om man vill. :)

Kan passa på att uppdatera lite för dem som är intresserade. :)

Kisse har varit redigt förkyld i några dagar, jag blev väldigt orolig över att han skulle fått kattsnuva då han inte är vaccinerad ännu.
Men efter 4 dagar av minskad aptit, ständiga nysningar, täppthet i näsan och rinnande ögon, samt mest ligga under sängen (annars är han mkt social) så har han kryat på sig. :bump:

Nu äter han 1 ½ burk Eukanuba Intestinal Formula (blötmat) varje dag. Blir 255 g per dag uppdelade i 9 portioner som han får varannan timme ungefär.
Om en vecka är han nog redo att öka maten lite grann. Han har redan växt till sig lite och blivit lite rundare även om det är en bra bit kvar.

Mina två sambos. :love:

silkep%c3%a5klas.jpg

vad skönt det låter att allt löser sig!
Får bara hoppas att det håller sig så!

Får se om jag också kan hjälpa till någongång i framtiden!
ska flytta till Västernorrland till sommaren och där kanske de behöver lite hjälp.

§Zith

Men mys då! :love:
Härligt att det går bra med lille Kisse, den lille kraken har väl haft nog med svårigheter! Har han fått ett namn än?

Uppdaterar lite om den här kissen också:

Katthemmet hade blandat ihop historierna om katterna som kom in.
Silke ska ha blivit upphittad utmärglad och inlämnad till Bagarmossens djursjukhus som slussade vidare honom till katthemmet.
Han kastrerades och öronmärktes för nästan 2 veckor sedan och mår jättebra. Han har blivit mycket lekfull. :love:

stiligsilke.jpg

Silke åkte till sitt nya hem lördagen den 2:a juni.
Han var rädd när jag lämnade honom men han kommer få det jättebra där då de nya ägarna är trevliga och ansvarsfulla.
Han kommer bo i ett ganska stort hus med två våningar och så funderingar på att inhägna trädgården och så fick han en jämnårig kattkompis, också han från katthemmet - Astro. :love:
Saknar honom ganska mycket dock. :(

silkefint.jpg

Åhh vad fin han var!
Hade jättegärna velat ta hand om små kissar men kan inte pga. hundar och allergisk sambo :/

Synd att du inte har möjlighet. =/
Det är ett jättebra sätt att hjälpa katthemmen på. :)

Va härligt att Silke fått ett hem nu! Men samtidigt lite sorgligt kan jag tänka. Vi lyckönskar honom allihopa här (jag & 3 kisar) och hoppas han kommer trivas :)

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 722
Senast: mackan
·
Övr. Katt Jag har en 11-årig hona. När jag skaffade henne så tog jag hem ytterligare en kattunge från samma katthem och dessa två var...
Svar
9
· Visningar
873
Senast: nyttnick
·
Övr. Katt Vår lilla kisse fick somna in häromdagen efter ett långt och tidvis hårt liv. Vet inte om vi skall ha någon ny katt, men om så får det...
Svar
18
· Visningar
2 949
Senast: mamman
·
M
Övr. Katt Under hösten bor jag och mina katter tillfälligt hemma hos mina föräldrar. Jag har haft problem med att de kissar inne och funderingarna...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: sillysinta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama