Ny i körvärlden

M

Midlingur

... eller egentligen inte. Jag har testat körning innan och tyckte att det var kul, men pga dåligt skolschema så var jag tvungen att sluta på ponnytravklubben. Nu undrar jag vart kan vända mig för att lära mig att köra? Jag bor i Skåne (har redan testat Jägersros Ponnytrav, är för gammal numera).

Sv: Ny i körvärlden

Är det trav du ska lära dig att köra? Du får säkert med svar på diskusen trav i så fall. :)

Dragonfruit_ skrev:
Är det trav du ska lära dig att köra? Du får säkert med svar på diskusen trav i så fall. :)

Nej, alltså köra "vanligt".

du bodde då i rätt del av landet för att hålla på med körning (en annan bor på fel sida landet ..)!!
det finns skånska körsällskapet, sedan åsbo ryttarförening (hade ju SM i körning), åstorpsortens ryttaförening .. m.m! Kolla på kuskringen.nu och under distrikt där står det vilka klubbar som finns plus en massa tel.nr disktriktgrenledaren plus tränare. Lycka till!

Jag har ingen aning men du bor ju absolut på rätt ställe i alla fall. :)

Jag har tittat där nu, tack så mycket.

Har även annonserat här på Bukefalos angående lektioner i körning men har änsålänge inte fått några svar :(

Midlingur skrev:
Jag har tittat där nu, tack så mycket.

Har även annonserat här på Bukefalos angående lektioner i körning men har änsålänge inte fått några svar :(

Finns det verkligen ingen som vill ge privatlektioner i körning? :confused: Det finns ju hur många som helst som vill göra det i ridning...

jag har samma problem som du. Det verkar vara jättesvårt att få tag i någon som vill hålla körlektioner.....

lul skrev:
du bodde då i rätt del av landet för att hålla på med körning (en annan bor på fel sida landet ..)!!
det finns skånska körsällskapet, sedan åsbo ryttarförening (hade ju SM i körning), åstorpsortens ryttaförening .. m.m! Kolla på kuskringen.nu och under distrikt där står det vilka klubbar som finns plus en massa tel.nr disktriktgrenledaren plus tränare. Lycka till!

Av 13 ansökta körtävlingar i Sverige 2005 är 7 i Västerbotten. Så helt fel kan du ju inte bo!

hm .. nää kanske inte helf fel men om man ska se till träningsmöjligheter o antal träningar/tränare/kuskar så är det klart mera positivt o bo i skåne :)

det är sant...det får vi ändra på! Det är ju så långt till skåne...

Trist! Jag är inte petig och bryr mig inte om att de ska vara just tränare, privatpersoner går också bra - men inga svar alls.

Jag undrar också hur man bär sig åt för att börja med körning. Jag känner en massa travfolk, men ingen som håller på med "vanlig" körning. Vart hittar man klubbar/föreningear för det?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 052
Senast: Squie
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
803
Senast: Angel
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 597
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 214
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve