Ny hund fast vi redan en har??

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Ameli
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 011
A

Ameli

Ja som rubriken lyder... Har en papillonkille på 9 år redan, och nu fick vi möjligheten att "få" en till papillon- en 2-årig tik.
Men min fråga är, är min hund för gammal för att det ska komma en ny familjemedlem?
Han är en riktig enmanshund och tyr sig väldigt mkt till mig, han är från början en omplaceringshund som inte haft det så lätt tidigare i livet. Men han är pigg och glad och positiv till andra små hundar. Stora hundar (framförallt hanar) har han inte mkt till övers för, tror det bottnar i en osäkerhet från hans sida.
Vill inte ta hem en ny hund och sen få en ledsen liten kille här hemma och behöva skicka runt den stackars tiken. Men det kanske gör honom gott med lite hundsällskap?

Känner att ibland är det lätt att lägga mänskliga värderingar på ett djur... Kan djur känna avundsjuka?

Sv: Ny hund fast vi redan en har??

Jag är ganska överygad om att hundar/djur över lag kan känna avundsjuka.
Sitter man ner med en hund så komemr genast dom andra och vill mysa, slår aldrig fel..
När sambon och jag ger varandra en puss ja då är den äldre genast där och säger sitt om saken=)

Men en 9 årig hane och en 2 årig tik de kan jag inte se som några problem.
Svårt att säga!!

Vill man så går de!!!

När förvåningen lagt sig, och han talat om för den nya lilla snoppan vem som bestämmer, så tror jag de kommer att ha otroligt mycket glädje av varandra. Han kommer att bli som ung på nytt

Optimisten

När förvåningen lagt sig, och han talat om för den nya lilla snoppan vem som bestämmer, så tror jag de kommer att ha otroligt mycket glädje av varandra. Han kommer att bli som ung på nytt

Optimisten

Håller med!

Är du osäker kan du kanske be att få ta den nya hunden på prov ett par veckor först för att se säkert så att de kommer överens?

Det är så mycket roligare att två hundar än en. :) Citerar min hunds uppfödare: "en hund är för lite, två är perfekt, tre eller fler är ren galenskap..." :D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 527
Senast: Ajda
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 626
Senast: LelleLilla
·
Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 929
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Okej, nu blev rubriken alldeles galen. Men jag har iaf en tik på lite över 5 år som vid ca 1½ års ålder började göra utfall och blev...
Svar
13
· Visningar
1 262
Senast: Fiffi1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka