Ny häst, ny utrustning

Equilina

Trådstartare
Jag behöver hjälp... Min nya häst är större än alla de andra jag haft tidigare och jag behöver nya grejer (synd va? :D)

Nu till det svåra problemet... Vilka färger??
Jag är inne i en grå period just nu, så en sådan uppsättning kommer hon att få. Behöver bara komplettera med grimma och ev fleecetäcke. Har även en marin-röd-vit uppsättning som jag inte tycker att fuxarna passar i, men även denna behöver kompletteras med större grimma och större täcke.

Hon behöver också ett (eller flera) större träns, tips mottages tacksamt! Jag är lite inne på ett med clinchers på både pannband och nosgrimma, men är väldigt svag för bling... Det ska vara brunt med mässingspännen och finnas i x-full.

Vad tycker ni skulle passa på denna madam?

Här ser man färgen på sadeln också:

Tipsa på! :bump:

Sv: Ny häst, ny utrustning

Hästen ser inte stor ut, inte huvudet heller? bilderna kanske luras. Tyvärr är inte utbudet i x-full roligt. Själv har jag lyckats hitta vissa märken som passar x-full fast dom är i storlek full. Dyon och HG. Annars har Stübben,Jaguar, Jeffries, Edgewood och Stephens träns i x-full.
Finns nog inga träns med klinkers i x-full tyvärr.
Välkommen till helvetet med att ha en häst med storlek x-full:crazy:

Hon är en bit över 170 :D Men rund som en julagris för tillfället, kanske därför hon inte ser så stor ut?

Fuxen bakom fölet är 167 och har full, jämför deras huvuden! :eek:

ok då är det bara för att hvuudet är ganska smalt som det inte ser så stort ut, fast på foton så ser nästan alltid huvuden mindre ut än vad dom är.
Kan tyvärr bara bidra med dom tipsen jag gav i förra inlägget. Glömde iförsej OS dom har också x-full även Schockemöhle på vissa träns

Det kan gå med full också, om de är stora i storleken. Pullartränset hon har på bilden längre upp är full, men nosgrimman sitter i sista hålet och jag skulle vilja ha den liiiiite längre ner ändå...

Du har inga tips på färger till henne?

detta kanske:
http://www.schockemoehle.net/shop/product_info.php?cPath=179_90_94&products_id=2991
vet dock inte om dom är stora i storleken

Detta Passier tränset är jättefint tycker jag, vet att det finns i x-full också, kan skicka pm om vart om du är intresserad:
http://www.schockemoehle.net/shop/product_info.php?cPath=179_90_94&products_id=2972

Detta är nästan klockrent på din beskrivning och finns i x-full
http://www.schockemoehle.net/shop/product_info.php?cPath=179_90_94&products_id=3063

ursäkta bara lite nyfiken:o
vilken ras e h*n?

hihi det står ju på sidan...men i svenska kr blir det ungefär 1150 kr då ingår tyglar:eek:
så det är inte dyrt.. blir ju frestad själv.. även om jag nyss köpt ett D´yon träns:d

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 487
Senast: Ajda
·
Äldre Är det någon mer här som har en eller känner någon som har? Om det är så är det bara jag som råkat illa ut eller är det strul med...
Svar
12
· Visningar
1 287
Senast: Energi
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 454
Senast: Wonna
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 881
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg