Ny häst i stallet...

H

humlanotrocadero

Igår kom min häst till stallet, behöver jag säga annat än att jag efter flera månaders väntan var överlycklig!!
Till en början i alla fall, jag hade nog varit där 15min sen började alla kloka tala om för mig alla fel jag gjorde o hur det minsann skulle göras (fast hästen inte ens hade anlänt till stallet)...vill bara säga till er att ni tog verkligen TOPPEN av min lycka.En del hälsade inte ens, fast när hästen kom ut ur transporten va ni mkt snabba att samlas för att prata ihop er om honom?
Måste verkligen säg att en del va ASGULLIGA faktiskt flera st, men varför ni andra?
Har aldrig varit med om maken, har det något att göra med att stallet ligger i sthlm?

JAG BLEV SKITLEDSEN!

Sådana personer kommer det alltid att finnas vart man än kommer. Man måste lära sig att låta det passera och inte ta åt sig.

PS. Grattis till den nya hästen :).

mmm man kan ju undra om deras dom/deras barn vill ha samma behandlign när de kommer o ska skolas in på dagis...

eller om de vill ha samma behandling om de ska börja nytt jobb.
åh snart kommer två hästar till, då blir det väl dom som får vara hackkycklingar. :confused:

Elaka bezzerwizzrar finns det överallt! skit i dem!!!! Glädjs åt din häst, och låt ingen förstöra det!! :banana:

Usch sån tråkig stämning det verkar vara i stallet du har flyttat in i. I förra stallet där jag stod så var det precis tvärt om. Den mest nyinflyttade var alltid den mest populära personen i hela stallet eftersom alla var så nyfikna på den (och hästen också så klart). Skulle vilja påstå att de var jätteduktiga på att ta hand om alla nyinflyttade. :) I mitt nya stall är det bara jag och en tjej till så det går inte riktigt att jämföra men jag blev iaf väldigt väl mottagen där också och vi kommer väldigt bra överrens. Alltså, det behöver verkligen inte vara på det viset som du beskriver, skärper de sig inte så tycker jag att du skall se dig om efter en ny stallplats. Trevlig stämning i stallet är a och o både för hästarnas och för hästägarnas välmående!

Lycka till nu!

äh jag ahr redan hört via en som har sin häst där att det snackas om att "jag inte verkar kunna så mkt om hästar"

Hrm att folk bara orkar.

trevlig helg allihopa. :D

Tycker att du ska skita i vad alla andra tycker och tänker, och därmed basta! :D Det är bara puckon som håller på så ;).

Vad är det för häst du har skaffat förresten?

Det finns så många vägar att gå när det gäller hästar att det är svårt att säga vem som har rätt eller fel. Följ ditt hjärta. Rådfråga någon du litar på när du inte riktigt litar på dig själv.

De som snackar skit har inget eget liv så de måste skapa dramatik runt andra för att ha nåt att prata om ;)

Var glad åt din häst och försök låta bli att tänka på vad alla besserwisser personer har för åsikter. Försök att tänka att de beter sig så bara för att de är avundsjuka på dig som fått en ny häst. Det blir säkert bättre allteftersom du lär känna dem. Håll humöret uppe och engagera dig i din häst i stället för i dem. :love:

ååh

jag är faktiskt lite gladare nu! jag sket i allt som de sa o har bara försökt att lära känna min häst så gott det går!
han är en nordsvensk, jättesöt.
jag tror mest att de andra va avundsjuka på "nyhästkänslan".
THANKS allihopa! :D

Usch vad trist med sådana de kan verkligen förstöra hela nöjet :(
Men sen när de ser att allt funkar så sätts dem på plats :smirk:
Grattis till nya hästen och lycka till! :)

Men sådana människor är roliga ju!

När jag köpte häst fick jag ett flertal! kommentarer som alla löd likadant: "Varför köpte du inte en RIKTIG häst för?"
:rofl:

Det är bara att stänga öronen och ignorera dessa personer.
Färskingar i stallet brukar få det lite hett bakom öronen den första tiden, innan man blir accepterad.
Var bara den du är, de får således ta dig precis som du är. I sinom tid kommer de att bli tvungna att stöta ihop med dig ändå, starkare vinner alltid!

Grattis till hästägarskapet och lycka till med hästen!

Känner verkligen med dig! Har varit med om precis samma sak innan :( Problemet är kanske när man fått en ny häst att man är lite sårbar just då eftersom man inte känner sin egen pålle riktigt ännu och kanske verkar lite osäker.

I mitt fall var det så. Jag är ingen nybörjare när det gäller hästar och hästhållning men alla hästar är olika och har man inte hunnit lära känna sin häst så tolkas det lätt av "förståsigpåarna" som att man är okunnig och totalt "blåst" :mad:

Visst blev jag ledsen men försökte låta bli att lyssna och efter ett tag kunde jag "rycka upp mig" och börja tala om för idioterna att "så här gör jag"!

Vissa stall är värre än andra men man får komma ihåg att det är ju många olika människor och viljor som ska fungera tillsammans och man har ju liksom inte valt ut alla de man ska dela stall med.

Numera står jag i ett litet toppenstall :love: där stallägaren sköter ut och insläpp samt fodringar, täckesbyte mm så jag slipper ÄNTLIGEN alla bråk och tjafs som uppstod då alla inte gjorde på samma sätt.

Det gäller förståss att hitta en stallägare som har samma åsikter och rutiner som man själv tycker är okej ;)

Stå på dig och lycka till! :)

Så är det nog tyvärr på många ställen.
Var glad åt din nya häst och sänk dej inte till deras låga nivå.
Lycka till :)

Det är så jävla typiskt.Alla är bäst utom en själv.Gläds åt din häst.Tala om för stalltjejerna,när jag vill ha hjälp eller råd så ber jag om det(inga komentarer tack) :devil:

Byt stall... otrevliga människor ska man f*an inte beblanda sig med... messa mig privat om du vill stå i haninge... =)
Men förhoppningsvis så slutar väl dina stallkamrater att bry sig, snart får dom väl nån annat o diskutera. Usch va ledsen man blir när man hör sånt. Stå på dig, och gör det du ska göra, och försök skit i dom... kanske drastiskt att byta stall på en gång... ge dem lite tid. Smöra lite... brukar funka... hehe
/CJ

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 129
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 727
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 725
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 766
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar