"Ny" flockmedlem! :D

Red_Chili

Trådstartare
Idag följde hon med hem, min älskade, älskade tik som bott på kenneln. Jag lånade hem henne i ungefär 1 år, sedan flyttade hon tillbaka till kenneln, fick en valpkull. Jag köpte en av valparna och nu har jag kidnappat tillbaka min älskade tik. :love:

Hon är här "på prov" nu, men fungerar allt så kommer hon få stanna. :bump:
(Med andra ord vill jag att alla på buke håller tummarna för oss).

Här är hon, mitt underverk, den mest älskade i hela världen: Zala.

dsc_1974-copy_18073521.jpg
dsc_1988-copy_18073642.jpg

dsc_1952-copy_18073720.jpg

dsc_1955-copy_18074760.jpg

Hon leker fint med min lillskrutt, Wahidah. Än så länge (de har bott ihop över helgen nu) har de trivts underbart bra ihop. :laugh:

Nu ska hon bara banta, få bra mat och mycket kärlek, så att hon blir i bra hull, får muskler och förhoppningsvis växer pälsen på svansen, benen och öronen ut igen :D

Sv: "Ny" flockmedlem! :D

Banta? Haha, jag kommer nog aldrig vänja mig vid dessa tunna hundar ;)

Första bilden är jättefin!
Självklart håller vi tummarna! :)

Jag säger som Krasux; banta?:o:D
Lite annan typ av hund än jag är van vid...
Håller självklart tummarna!!

Svar till båda:
Jo, på de här bilderna ser hon okay ut - men när man känner på henne så känns inga revben alls.
T.o.m. när man känner på huvudet så känns det som ett extra fett-lager överallt under huden - och en saluki ska inte ha så mycket underhudsfett :p
Dessutom, om ni tittar på den här bilden:
http://Changrila.bilddagboken.se/p/show.html?id=272910727&directlink=1
så kan ni se fettvalkar på henne :crazy:

Hon ska absolut aldrig bli så smal att man ser revbenen (tyvärr är många salukis lite väl smala) men jag vill i alla fall kunna känna dem när jag klappar henne :p I nuläget är hon så tjock att hon inte ens orkar springa ordentligt...

Jag tror det blir jättebra och att alla kommer trivas ihop :love:

Men får jag fråga en sak utan du tar illa upp..

Du har skrivit lite då och då om denna hunden och om uppfödaren till din valp. Ibland får man intrycket att hon inte sköter sina hundar.
Som den tråden du skrev om tandsten och nu att hon ska få bra mat och att pälsen ska växa ut. Du har även skrivit något annat jag reagerat på, men ändå inte "brytt mig om". Men nu kommer det upp lite ditt och datt ;)
Sköter uppfödaren inte sina hundar ordentligt?

Vad roligt. Oj vad stor din valp har blivit. Den är ju lika stor som tiken. Tiden går fort. Lycka till med henne.

Idag lämnade jag dem ensamma i lägenheten i 1½ timme.
Allting fungerade så bra det kan gå: de var båda lugna när jag kom tillbaka, lägenheten såg ut som jag lämnat den och inte ens valpis (som varit jobbig att lämna) hoppade eller gjorde något knas när jag kom hem. :D

Det känns som om det här faktiskt kan komma att gå utmärkt.

DSC_2010copy.jpg

Ja, du kanske har sett min tråd om att valpis äter mycket inredning... Jag råkade nog glömma att hon slukat ett helt soffbord ;)

Ja, du kanske har sett min tråd om att valpis äter mycket inredning... Jag råkade nog glömma att hon slukat ett helt soffbord ;)

Jo, jag läste den tråden, satt hemma och fnissade för mej själv och tänkte att ni med valpar allt får skylla er själva (är inte alls valpsugen själv... :angel:)

Men äsch, småsaker är så lätta att glömma, ett soffbord hit eller dit ;)

JAG ÄR SÅ LYCKLIG! :love:
Under de här dagarna som hon varit hos oss har hon förvandlats.
Hon har blivit lycklig. Hon sköter sig fint på promenaderna och morrar bara lite lätt på andra hundar (tidigare har hon blivit "galen", skällt och haft sig, pga osäkerhet då).

Idag BUSADE hon!

Först ville hon vara med när jag och valpis tränade lite lydnad. Hon fick såklart och såg jätteglad ut när hon fick en godisbit för att hon satte sig ner på kommando :D

Sedan tog vi en promenad, mötte en labbe som hon knappt brydde sig om.
Efter promenaden var valpis busig. Valpis gjorde lekinviter och flamsade runt - och Zala hakade på! :eek::bump:
Jag brukar aldrig låta hundarna busa inne, men ja, jag hade inte hjärta att avbryta dem nu. Istället tog jag fram kameran. :angel: De flög runt i full fart, hoppade, studsade och såg så glada ut!

Jag kommer aldrig släppa iväg Zala nu. Hon är för fantastisk.

dsc_2187-copy_18272594.jpg

Grattis! :bump: Har inte undgått att förstå hur mycket du tycker om den här hunden. Önskar er all lycka :laugh:

Nu är jag ännu mer lycklig! Jag spricker snart av lycka :D

Idag var Zala med mig på en lektion. Det innebar: sitta lugnt i lektionssal som var "fylld" med andra hundar. Jag hade tvekat på att ta med henne, eftersom hon haft problem i sådana situationer förut. Men, jag chansade och tog med henne.
Hon låg helt stilla och vilade lugnt under hela lektionstillfället! Hon låg på golvet bredvid mig och sa inte ett ljud till de andra hundarna! :eek::bump::bump:

Och så nu ikväll:
Jag och valpis låg på sängen. Zala såg ut att vilja hålla oss sällskap, men verkade inte våga. Jag flyttade på mig, gick upp, pekade på sängen och sa "men gå då om du nu vill, det är okay!" och så gick hon upp, gick förbi Wahidah och la sig bredvid min huvudkudde! Hon har ALDRIG gått upp bakom/bredvid Wahidah förut, inte med någon hund!
Hon rullade ihop sig där, mycket nöjd. Efter ett tag hade jag båda hundarna nästan mer på mig än bredvid mig :D

Efter ett tag var jag tvungen att lämna sängen för att snyta mig (dumma förkylning!). I början av veckan tänkte jag mest "Hoppas att inte Zala blir sur på Wahidah nu". Nu behöver jag inte tänka så, men ÅH vad jag blev förvånad när jag kom tillbaka till sängen.
Wahidah låg med sina baktassar på Zalas huvud! Och Zala sov och såg nöjd ut!

Jag gråter nästan. Mina hundar är fantastiska. De fungerar bra ihop. De trivs. Min Zala är lycklig! Jag är lycklig. Wahidah är glad åt att ha sällskap!

Dessutom har jag nu fått scheman för plugget fram till nästa lov. Det verkar som om det kommer fortsätta så att Zala kan följa med vissa dagar och andra dagar har jag så få lektioner att hon ändå inte kommer behöva vara så mycket ensam.

Livet är underbart och jag är världens lyckligaste. :love::love::love:

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 737
Senast: Ramona
·
Övr. Barn Jag separerade från min tonårsdotters far för snart ett och ett halvt år sedan, och har sedan dess bott ensam i lägenhet med dottern hos...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 313
Senast: Roheryn
·
Relationer Det tar emot att skriva denna tråden, men måste få lite input! Jag och min sambo älskar varandra innerligt och är bästa vänner, men på...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
10 544
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 234
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Problemet med hundsmuggling!
  • Uppdateringstråd 31