Ny filmtråd på våra hästar....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Du får inte ha så många hästar som är typ likadana (två räcker för att göra mig förvirrad *s*)! ;)
Speciellt inte när de dessutom nästan är lika gamla. :D

Hur som helst så är hon jättefin!

Då ska jag hålla utkik efter er på S-holm. Visar du själv?
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Hahaha jag har svårt att hålla koll själv :D

Tränaren visar. Hästen heter Divine DS och kommer visas på söndagen.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*kl*

Här kommer en färsk film på min lånehäst, 5-åring som jag haft sedan Mars men som varit under någon form av behandling mer än han varit frisk.

http://www.youtube.com/watch?v=fvez87dVi-E

Han hade tidigare väldigt svårt att gå i låg form, men efter mycket jobb i enbart låg form han han nu istället lite svårt att komma upp och fram med nosen. I mitt huvud var han dock inte så extremt bakom lod som jag ser att han är nu, men det är därför det är bra att bli filmad, eller? :angel:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Upplever att du ser ner på hästens huvud. Vad händer om du tar upp hakan och ser framåt. Det kan påverka hästens huvudställning. Trevlig häst :)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Din ridning var tydligare i LA-videon, (där det händer saker hela tiden) men du rider lite för mycket med handen, istället för att ta igenom ställning med innertygel så forma runt innerskänkel (med bara en kramning i tygeln, inte flytta på handen) och när du ska höja honom (Baristo) så sitt till på ytter istället och släpp fram (och upp) inner.

Blicken upp, stilla hand och tummen överst! (knogarna ska peka mot varandra). Du kommer att få en effektivare sits, du kommer inte att lägga energi på saker du inte behöver och du kommer att öka din inverkan genom sätet.

Övning, låtsas att det är hinder ivägen. Om du rider på volten "placerar" du 3 (fiktiva) hinder på volten, som du måste rida till och över. Om du inte kollar upp och ser var det står kommer ni få en överraskning och antingen riva/stanna eller bryta ut. Om handen kommer för långt upp och bak kommer han att 'ducka' och inte heller kunna se hindret och om du inte rider dit (driver med sätet, eftersom du måste släppa på fram) kommer han antingen att stanna eller bryta ut. Dressyrryttarhoppning ; )
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

En liten snutt på min odåga, vi kämpar på men har haft en tuff månad, men nu repar det sig sakta men säkert. OBS, inte jag som rider.
Den dåliga kvalitén beror på att det är filmat med mobil.

 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*kl*

Äsch, jag slänger in en snutt från clinicen förra helgen. Fokus på att få henne att bjuda framåt och använda kroppen mer.

http://www.youtube.com/watch?v=OydiF2IWWH0

Jag förstår grundtanken i det hela men jag tycker du tjatar på henne alldeles för mycket, sporren är och pickar hela tiden fortsätter man så kommer hon till slut inte reagera alls. Jag förstår om du behöver påminna henne ibland men det ska räcka. Har du sagt fram är det fram tills något annat efterfrågas. Förstärk hellre med spö om det är nödvändigt än att tjata så. Extra viktigt på en så ung häst så dom lär sig rätt från början.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Titta vad Fin han är det lilla livet. :D
Superläcker, verkligen.
Jag har så svårt att fatta att våra 07or nästan är vuxna nu.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack. Ja vist är det tiden har gått så himla fort, jag har inte riktigt hängt med själv känner jag ibland:D Hur går det för Sebbe nu då har du någon koll på honom?
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

KL

Lite film på min pålles första dressyr träning. Skötte sig så bra med massor av hästar och folk runt om, så nu blir det nog kvalitén om 2 veckor. Blev mest galopp på denna film. Får göra en till med trav när jag får tid. Inte jag som rider så inga kommentarer om ryttaren tack


http://www.youtube.com/watch?v=GiOjKBaQJWo
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Det går jättebra! Han ska gå kvaliten i helgen. :) Fast kommer 'bara' att löshoppa så de satsar på dressyren.
Ska du visa R?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 042
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 376
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 625
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 830

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp