Ny filmtråd på våra hästar....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*KL*

http://www.youtube.com/watch?v=ug9rlZkha2w

Hänger ut mig totalt nu. Träningen gick SKIT med stora feta bokstäver. Förra träningen gick han som en dröm, och igår en potta skit. Gick inte fram, knäppte av och började trampa luft, när jag kom åt honom med det ja då lägger vi huvudet på sned eller hänger sig. Anledningen är garanterat för lite riden veckan innan. Han blir otroligt energisk och lite stressad då och kan inte koncentrera sig. Jag tappade motivationen och red dåligt =/

Men ge gärna kritik, så tar jag nya tag och försöker göra ett bättre jobb nästa gång.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Äh så katastrof var det väl inte? Häst som för dagen är spänd, med resultat att du får svårt att få honom uppe för ytterhjälperna är mest vad jag ser.

Han är ju supersöt - vilken nätt, vacker liten sak!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Åh tack, fast det kändes värre att sitta på än vad det ser ut, han va inte med mig för fem öre. Jag vet ju hur bra vi kan så de va tungt när de va så motigt. Vi va ju tillbaka till basic så att säga. Men bara ta nya tag! visst är han fin! Har en helt fantastisk gång när man kommer till ridning.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*kl*
Det finns användare som tycker att gramandiskussionen passar bättre i en egen tråd - detta är en filmtråd. Så vill man fortsätta att diskutera ämnet får man göra det i en egen tråd alternativt använda sökfunktionen för att leta upp någon passande.

/moderatorn
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*KL*

http://www.youtube.com/watch?v=ug9rlZkha2w

Hänger ut mig totalt nu. Träningen gick SKIT med stora feta bokstäver. Förra träningen gick han som en dröm, och igår en potta skit. Gick inte fram, knäppte av och började trampa luft, när jag kom åt honom med det ja då lägger vi huvudet på sned eller hänger sig. Anledningen är garanterat för lite riden veckan innan. Han blir otroligt energisk och lite stressad då och kan inte koncentrera sig. Jag tappade motivationen och red dåligt =/

Men ge gärna kritik, så tar jag nya tag och försöker göra ett bättre jobb nästa gång.

Vilken otroligt söt häst du har, rörlig och kvick, den kan bli superfin, men du kan nog behöva mycket hjälp, den är inte så lätt alltid tror jag. Hur gammal är den?
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

När han sätter denna sidan till så blir han ganska svår att rida, ja. Men dom bra dagarna så är han kanonfin. Han är en understimulerad arbetsmyra, jag är bara medryttare, rider så ofta jag kan. Ägaren jobbar mest från marken. Minns inte exakt när han är född men han är runt tio, lite mer kanske.

Ironwill: det är en övervuxen tysk tidpunkt.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ridponny skulle det givetvis stå. Svarade från mobilen och den har en egen åsikt om vad man ska skriva:p
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Nu ska du va snäll :p:D

Klockan var alldeles för tidigt och en sån där jäkla touchtelefon är inte att leka med!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ja, det blir roliga ord om man inte ser upp med mobilens egna förslag:D

Svårt att vara bara medryttare på en sån häst när man inte kan avgöra hela upplägget själv. Varför rider inte ägaren? Vet du vad det är i hästens stam?
Den ser ut som en liten gummiboll, väldigt läcker.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ja, det är svårt, förra veckan hade han tex inte blivit riden en enda gång innan träningen ni såg film på. Så det är ju inte direkt lätt alla gånger. Men jag brukar hinna rida 2-3 ggr/veckan iaf. Fast han skulle nog behöva gå 5-6..
Men han rör ju lite på sig iaf via longering och tömkörning.
Hon rider inte så mkt pga att hon är lite rädd och försiktig av sig, åldern gör en ju gärna ängsligare. Hon har skaffat sig en för svår häst helt enkelt. När hon väl rider åker hon bara häst. Men han är ju så himla snäll och trygg att hålla på med för övrigt så jag förstår att hon ändå är fäst vid han.

Vet ej stam, men kan fråga. Vet att det var en känd hopphingst någonstans bakom bara.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Haha, den här damen har en aktningsvärd ålder som du inte är i närheten av än :D
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ironwill: det är en övervuxen tysk tidpunkt.

:rofl::rofl: Dom där touchlurarna är luriga. En vän skulle skriva till sina föräldrar att hon önskade sig nya köksdelar i present, men det vart att hon önskade sig nya könsdelar:D.

I vilket fall som är "tidpunkten" superläcker!! Den får mig jättesugen att skaffa ponny ist för att ha hbl:o.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag gillar också Sharks 'tidpunkt'! :D

Shark; Den är verkligen jättesöt! Och den ser ut att vara superkul att rida, framförallt de dagar den inte stretar emot.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Kan meddela till alla fans av denna tidpunkt att hans far är ridponnyhingsten Big Boy 1 och modern är av okänd stam. Någon som vet vart man kan hitta info/bilder om fadern? Google är inte min vän för tillfället.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

:rofl: jag skrattar fortfarande och har skrattat hela dagen lång till och från över denna tidpunkt - Priceless :bow::bow::bow: Ni har gått till världshistorien i fråga om förkunnad ras, och ett gott skratt som varar länge, som sagt. :rofl:


Tidpunkt lär dessutom ha gått till historien rent associations mässigt, som en mkt trevlig, vacker ras att beskåda, trots eventuella klagomål från ryttare.


:bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 039
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 374
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 625
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 829

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stötdämpning -sits
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp