Ny barnvagn med skavanker..

miss_kala

Trådstartare
Hämtade för ett par dagar sedan hem vår sprillans nya vagn som vi väntat många månader på nu. En riktig stor klump är det men jättefin och ser stadig och trygg ut.

Kom hem och fann då när vi tog bort skyddsplasten på handtaget, en 7 cm lång repa i metallen..:( Jag blev jättebesviken.. Tyget på korgen är dessutom pådraget snett, och "medarna" eller vad man ska säga, på korgens undersida ser slitna ut. Den ser nästan ut som ett butiksex.:crazy:

Vi ringde till butiken och de skulle höra av sig till tillverkaren efter nyår. Men jag har ju ingen aning om hur förfarandet ser ut i såna här fall! Om vi skulle begära en ny vagn så kommer vi knappast få den innan barnet är fött (BF 24/1).

Någon som varit i liknande sits? Kan man få ekonomisk ersättning eller måste man lämna tillbaks vagnen?

//Emma
 
Sv: Ny barnvagn med skavanker..

Tack, den länken var bra att ha! :)
Har tagit några kort, men är svårt att få till så att repan syns ordentligt. Jäkligt irriterande är det iaf.. man skulle ju aldrig tolerera en repa i lacken på en ny bil. Men vill inte stå utan vagn när barnet föds heller! Och Emmaljungas leveranstider är ju inte de kortaste..!
 
Sv: Ny barnvagn med skavanker..

Trist när det blir så. Köper man nytt vill man ju ha det i toppskick. Har du ingen kompis eller syskon som du kan låna en "gammal" vagn av så länge om de nu tar lång tid på sig att ge dig en ny?

Fast visst känns det surt, för om det tar månader så är det kanske inte så länge du använder den nya liggdelen...
 
Sv: Ny barnvagn med skavanker..

Tack, den länken var bra att ha! :)
Har tagit några kort, men är svårt att få till så att repan syns ordentligt. Jäkligt irriterande är det iaf.. man skulle ju aldrig tolerera en repa i lacken på en ny bil. Men vill inte stå utan vagn när barnet föds heller! Och Emmaljungas leveranstider är ju inte de kortaste..!

Vi köpte en Brio och den blev försenad så sonen hann bli 2 veckor innan vi fick den, och då fick vi en skötväska värd 900:- som kompensation eller vad de heter ;)

Jag tror faktiskt inte det är några problem att snabbt få en ny, de tillverkar en färg i taget hela tiden så beställer man "fel färg" mot när man vill ha vagnen blir det försenat, men eftersom "din färg" redan är tillverkad så måste de ha flera.
 
Sv: Ny barnvagn med skavanker..

Ja man får väl höra sig för om man kan låna en i värsta fall.. Men hoppas ju på att det inte ska ta allt för lång tid! Kan ju använda bärsele i början annars. Eller får man inte använda det första tiden?

pmm: Hoppas att det är så! Vill verkligen ha en ny nu.. Man ska inte behöva känna sig lurad och besviken på något så dyrt. :crazy: Fast jag kan ändå inte låta bli att känna att jag är fjantig och petig... :angel: typiskt mig.. vågar aldrig klaga på nånting!
 
Sv: Ny barnvagn med skavanker..

pmm: Hoppas att det är så! Vill verkligen ha en ny nu.. Man ska inte behöva känna sig lurad och besviken på något så dyrt. :crazy: Fast jag kan ändå inte låta bli att känna att jag är fjantig och petig... :angel: typiskt mig.. vågar aldrig klaga på nånting!

Vi blev erbjuden en låne-vagn tills våran egna kom. Men vi klarade oss ändå de 2 veckorna.
 
Sv: Ny barnvagn med skavanker..

Jag hade blivit skogstokig och krävt en ny vagn direkt.

Har man lagt så dyra pengar på nåt som ska vara sprillans nytt så ska det icke heller vara skavanker på det!
 
Sv: Ny barnvagn med skavanker..

Om du vill ha hjälp att fota skadan ordentligt så kan jag ställa upp, om du inte bor sjukt långt bort förståss. Man vet aldrig, det kan alltid vara bra att ha fotobevis!
 
Sv: Ny barnvagn med skavanker..

Tack, den länken var bra att ha! :)
Har tagit några kort, men är svårt att få till så att repan syns ordentligt. Jäkligt irriterande är det iaf.. man skulle ju aldrig tolerera en repa i lacken på en ny bil. Men vill inte stå utan vagn när barnet föds heller! Och Emmaljungas leveranstider är ju inte de kortaste..!

Vi beställde en helt ny Emmaljunga och fick den efter två veckor.
(fast när vi var inne första ggn & hörde oss för om de olika vagnarna så skulle vi vara tvunga att beställa MINST två månader före vi ville ha den)

Vi fick den så snabbt för som (*hmm*kollar vem som sa det) pmm sa så hade de en annan på beställning redan.
 
Sv: Ny barnvagn med skavanker..

Ja det känns jäkligt irriterande..! Har bestämt oss för att helt klart begära en ny. En kompis kom och tittade och hon tycker verkligen inte att jag överreagerar. Ska se om jag kan få upp lite bilder här så får ni säga vad ni tycker.

Stormogul - tack det var snällt, men jag har redan fotat från alla möjliga vinklar..;)
 
Sv: Ny barnvagn med skavanker..

Ja man får väl höra sig för om man kan låna en i värsta fall.. Men hoppas ju på att det inte ska ta allt för lång tid! Kan ju använda bärsele i början annars. Eller får man inte använda det första tiden?

Jag använde bärselen till William redan från början och han har inte tagit skada (vad jag märkt). Har för mig att det står någon vikt rekommenderad, 3.5 kg kanske?
 
Sv: Ny barnvagn med skavanker..

Nej det borde ju gå att bära från första början. Får se om det blir sjal eller sele! Tycker att det verkar väldigt bekvämt och mysigt. :)
 
Sv: Ny barnvagn med skavanker..

Tänkte bara tala om att vi ska få ett nytt handtag till barnvagnen! :)Behöver tydligen inte visa upp eller bevisa skadan alls! :confused:
Men det kändes som den bästa lösningen för vår del, bättre än att lämna den ifrån sig. De andra skavankerna får jag väl svälja..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp