Nutida folketymologi?

@aprilmaj:Tyvärr tillåter inte ekonomin något stort och dyrt men jag ska efteråt åka till stan och plocka ut lite allerginässpray och andas är ju väldigt sexigt! :D

jäääättesexigt. sagt på bölängemål.

Jag hoppas tant inte antyder att jag kommer fra Bölänge?! Svärdsjö ligger faktiskt 25km från Falun! Om man inte pratar om Yttre eller Övre Svärdsjö, då är man närmare Borlänge.

Vilket för övrigt orsakade ett ganska roligt missförstånd när min far gjorde lumpen på Rommehed. Några av hans lumparkamrater hade varit ute och svirat, hoppade in i en taxi och ville bli skjutsade till Svärdsjö. Det blev lite fel om man säger så.

Krokodiltårar?

Känns som allt fler använder det i bemärkelsen "gråta mycket" istället för det korrekta gråta falska tårar.

Ja! Och björntjänst som bemärkelse för att göra någon en stor tjänst. Inte lika vanligt som krokodiltårar, men tillräckligt för att jag ska få utslag.

ETA: Nu såg jag att detta redan tagits upp - jag hade fastnat i slutet på sida 2. Men det är ju viktiga grejer.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
661
Hemmet Jag äger ett litet hus (med betoning på litet) på en mindre ort, men med närhet till större stad med lite högre priser på fastigheter...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 969
Senast: nyttnick
·
Kläder & Bli fin Jag ska på bröllop på sydligare breddgrader i mitten av juli och har börjat fundera på klädsel. Jag snubblade över den här klänningen på...
Svar
18
· Visningar
1 347
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Kanske finns några fler fästingmagneter här.. Min mamma drar till sig fästingar utan dess like, vi bor i ett nästan extremt...
Svar
1
· Visningar
228
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama