På vilket sätt är det inte korrekt?Det är inte din ensak (i betydelsen det angår inte dig)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På vilket sätt är det inte korrekt?Det är inte din ensak (i betydelsen det angår inte dig)
Det blir totalt ologiskt.På vilket sätt är det inte korrekt?
Aha nu förstår jag! "Det är inte din ensak" betyder då snarare "det angår inte bara dig".Det blir totalt ologiskt.
Ensak berör endast mig. Alltså kan inte något som handlar om mig bli din ensak. Det är min ensak.
Aha nu förstår jag! "Det är inte din ensak" betyder då snarare "det angår inte bara dig".
Dagens kunskap insupen, tackar och bockar.
Va? Vad är det för fel med ultimata?Ultimata kommer det in här? Visserligen några år gammalt
Jag är lite småirriterad på i stort sätt.
Ja, det kan man undra. Jag ser det jätteofta.Har det med sättpotatis att göra?
Folketymologi är snarare när man missförstått vad något betyder, typ att vi äter våfflor på Maria bebådelsedag, för att man missförstod vårfrudagen som våffeldagen.
Förresten: De gulligaste gamla exemplen är skärkötteri och undervisitet .
Vaddåför?Helvete, nu fick jag ont i huvudet
Svensklärare, menar du ?Därför att jag är dotter till en svenskalärare och är språknazist... jag vet att de ska vara skämtsamma men jag får ändå lite ont, förlåt.
Svensklärare, menar du ?
Nej, nej! Det är ju det som gör att det blir roligt - och MÄNSKLIGT.Det är sent, cider är inblandat men jag lovar att jag ska piska mig (imorgon) på grammatikaltaret med en niosvansad katt.
Nej, nej! Det är ju det som gör att det blir roligt - och MÄNSKLIGT.