nummerlappen?

Sv: nummerlappen?

*kl*

När jag tävlade ponny så hade jag den i martingalen/förbygeln
På henne tävlade jag mest lokalt, så jag har faktist glömt bort hur jag gjorde på regionala under vetrinär besiktningar, men jag tror jag antingen hade med mig den i mappen eller på tränset.

7295573.jpg

Bra fråga!

Hur gör ni som har den på förbyglen/sadel när ni ska ex vetrinärbesiktia osv slänger ni på nummerlappen då?

Jag veterinärbesiktigar i ledträns... Så jag har separata nummerlappar. Tycker det är jobbigt att vet. bes i vanliga tränset, man har ju nosgrimma och kanske inte alltid ett vanligt tränsbett... När jag rider så har jag oftast nummerlappen på förbygeln, antingen uppe vid den remmen som går över manken, eller om jag inte har martingal så har jag den "mitt fram". Oftast brukar jag dock försöka rida utan förbygel/martingal eftersom att det är fult, då har jag nummerlappen på stigbygeln.

Själv är jag urbota kass på att komma ihåg nummerlappen! :angel: Har fått komma på en himla massa anledningar genom åren till att jag inte har ngn.. :p När jag väl kommer ihåg det har den suttit på schabraket. Tycker inte att det spelar någon större roll utseendemässigt var nummerlappen sitter, så länge det inte är på något jätteudda ställe.

brukar ha nummerlappen på tränset om det är veterinärbesiktning men annars sadlar jag endå med en gång så du bsukar det bli stigbyglen eller martingalen.
15211053.jpg

Finast är på martingalen/förbygeln

jag har oftast på martingalen, tävlar bara lokalt än så länge.

15783799.jpg

Jag har min på höger sida av tränset. Är för lat för att flytta den efter bes och har numera ingen häst som störs av att ha den där.

KL

Sätter fast den med säkerhetsnålar i schabraket, Förr när jag hade häst som behövde martingal hade jag den fäst där. Har ett speciellt ledträns där jag har nummerlapp också.... är ju lag på att man ska ha nummerlapp på redan vid urlastning på tävlingsområdet nuförtiden....

Om min pålle har martingal/förbygel sätter jag fast den just där martingalstropparna börjar (alltså framme på bringan) Annars sätter jag den i vänster stigbygel..

Det beror på vart jag orkar sätta den:p
Oftast efter vet besiktning får den sitta kvar i tränset, är det lokal sätter jag den i martingalen...

Eller så här

Eller i stigbygeln

Jag fäster den framme på förbygeln/martingalen/bröstan om hästen/ponnyn har sådan...

tanumreg007.jpg

jessika-summerwind3.jpg

Annars blir det på vänster stigbygel.

Liknande trådar

Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
448
Senast: Blyger
·
Trädgård & Växter Jag vill göra etiketter till mina skördar. Till burkar, flaskor och bag in boxpåsar. Är det någon som kan rekommendera en vettig...
Svar
8
· Visningar
292
Senast: Luff
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
2
· Visningar
158
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 027

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Stora shoppingtråden III

Omröstningar