nummerlappen?

Sv: nummerlappen?

Hur gör ni som har den på förbyglen/sadel när ni ska ex vetrinärbesiktia osv slänger ni på nummerlappen då?

Jag har alltid nummerlappen med snodden fastsittande på tränset när vi lastar ut och veterinärbesiktar, sedan flyttar jag antingen över den till martingalen (efter vet. besiktningen) eller så lägger jag på schabrak (med den andra nummerlappen på) och sadeln och sedan tar jag loss nummerlappen från tränset.

ja har en nr lapp som ja alltid har på lastningstränset,
sen har ja oftast på schabraket

knapp
om ja inte har det och ja ska vetrinärbesiktjat så brukar ja ha den i handen då ja ofta inte vet vilket nr ja har haha så frågar ja där:D

*knapp*

Angående att ha nummerlappen på stigbygeln, får man det? Jag fick höra att det var ändrat och att numera fick bara nummerlappen sitta emot/på hästen, alltså träns, schabrak osv inte stigbygeln. Men det var visserligen på en dressyrtävling som någon sa det åt mej, kanske är olika för dressyr och hoppning?

Iaf, själv sätter jag nummerlappen antingen med kardborre på schabraket eller liten rund på tränset.

Martingalen eller stigbygeln. Har man en fyrkantig nummerlapp kan man ju också ha den på schabraket, där den egentligen är minst ivägen. ;)

Jag har en vanlig rund som jag sätter fast med vanliga häst-gummisnoddar på tränset vid veterinärbesiktning.

Den andra stora sitter alltid fast på förbygeln, jag har bara den på tävling...

kl

Sätter den på tränset ungefär på mitten av sidostycket och flyttar den sen till förbygeln, minst i vägen där!

14817908.jpg

På förbygeln :)

Tycker jag känner igen dig... Har du ridit fälttävlan på en dponny, fullblodssto??

När jag gick grönt kort kurs så sa min "lärare" att nummerlappen SKA sitta på tränset pga att det är det enda du inte får ta av på tävlingsplatsen. Sadel, martingal och alla andra hjälptyglar får du ta av.men tränset måste sitta på och nummeret talar ju om för alla vilken häst det är ifall den sliter sig. Jag kan ha fel, men logiskt så tycker jag också det//:)

Så här står det i TR:
Vid alla tävlingar ska alla tävlande hästar inom hela tävlingsområdet bära väl synlig nummerlapp eller nummervojlock. Ryttaren ansvarar själv för hästens nummerlapp som ska anbringas senast i samband med urlastning. ..... Saknad eller felaktig nummerlapp bestraffas med böter.
Alltså får du ha den vart du vill.

Jag sätter alltid min nummerlapp på martingalen.

Jag tycker det är snyggast att ha den fäst vid sidan på martingalen, om man rider med det. :D

schabraket eller stigbygeln blir :love:helt klart snyggast!

*delvis knapplån

Innan när jag var i Sverige satte jag den alltid på martingalen/förbygeln, det är rätt snyggt, men nuförtiden sitter de bara på vänster sida av schabraket (helt klart snyggast och syns bäst). Om jag är ute och promenerar med häst/longerar utan gjord på meeting har jag bara grimma/träns och då bär jag nummerlappen på jeansbenen, vilket är acceptabelt internationellt iaf. (ska tillägga att jag absolut inte tävlar int själv!)

Tycker det är oerhört fult vid tränset (endast vid vetcheck) men det allra fulaste är ju stigbygeln:eek:

Hej!

Okej, nummerlappen får sitta var som helst, även på vänster respektive höger sida?

Liten undran. Om jag vill ha nummret på tränset men kanske har chans till rosett, kan jag då bära nummerlappen på tränsets högra sida?

Jag har bara tävlat dressyr en gång förut och hade då nummerlappen på vänster sida av tränset. Rosetten trillade då av. Inte så kul. Inom distansen (som jag också tävlar i) får ju hästen sitt nummer påmålat över hela rumpan och ryttaren bär en nummerlapp som täcker hela bröstet och ryggen, så då behöver jag ju inte klura på var jag skall sätta nummret ;)

Liknande trådar

Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
448
Senast: Blyger
·
Trädgård & Växter Jag vill göra etiketter till mina skördar. Till burkar, flaskor och bag in boxpåsar. Är det någon som kan rekommendera en vettig...
Svar
8
· Visningar
292
Senast: Luff
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
2
· Visningar
157
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 027

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka