nummerlappen?

Miss Sixty

Trådstartare
Nu vill jag vetta var ni tycker det är snyggast att sätta nummerlappen vid tävling?

Vissa gärna bild om ni har :)

Sv: nummerlappen?

Har man brösta el martingal tycker jag de e snyggast om det sitter på den. Tänk på o aldrig sätta den på vänster sida på tränset iaf om man skulle få en rosett ;)

Om jag har nummerlappen med gummisnodd, brukar jag oftast ha den på martingalen.

Inte sådär jättebra bild på att visa lappen, men den sitter iallafall ifram på martingalen
11015303.jpg

på sidan av martingalen
12552690.jpg

Om jag har nummerlappen med säkerhetsnålar, så sätter jag den självklart på schabraket. vilket jag även oftast har, då det enligt mej är snyggast :)

Jag har en lite större nummerlapp ( eskadron) som jag sätter på schabraket då jag tycker att det är absolut snyggast.

finns väl inget direkt ställe där det är snyggt med nummerlappen, sätter den där den är minst i vägen. På martingalen eller på stigbygeln

om jag har en stora från eskadron med kardborre så sitter den på sidan av förbygeln och om jag har en liten med snoddar sitter den på stigbygeln :p

självdå? :D

Jag brukar sätta min på stiglädret där det löper genom ögglan (stroppen liksom). Vet inte om ni förstår, men under, eller bakom rättare sagt, mitt ben när jag sitter i sadeln . Vet att den kanske borde sitta där den syns bättre, jag ska införskaffa mig en säkerhetsnål så att jag kan fästa den på schabraket. :p

Säkerhetsnålarna tycker jag river sönder schabraket. Hade så i våras på en tävling och det blev hål i schabraket!

Stora damen går med nummerlappen på förbygeln.

Har hästen martingall så fäster jag nr-lappen på vänstra sidan på halsringen, annars sitter den på vänster stigbygel. Vid vet-bes sitter den på sidostycket uppe vid pannbandet.

Har min där stiglädret går genom kåpan. Bakom mitt ben alltså.

Tränset, vänster eller höger sida, lite olika. Eftersom hästen ju ska ha nummerlapp så fort man lastar ur så har jag den på tränset, slänger ju inte på sadel och allt annat bara för att jag lastat ur.

Jag tycker också att det är snyggast på martingalen, men eftersom jag är en lydig men bekväm flicka så har jag den på tränset då man ju måste (enligt TR) ha den på hela tiden på tävlingsplatsen, från att du lastat ur.

jag har den på förbygeln jag tar på förbygeln direkt när vi lastar ur för tjejan kan inte ha nrlappen på tränset

Tränset, vänster eller höger sida, lite olika. Eftersom hästen ju ska ha nummerlapp så fort man lastar ur så har jag den på tränset, slänger ju inte på sadel och allt annat bara för att jag lastat ur.

Bra fråga!

Hur gör ni som har den på förbyglen/sadel när ni ska ex vetrinärbesiktia osv slänger ni på nummerlappen då?

Liknande trådar

Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
448
Senast: Blyger
·
Trädgård & Växter Jag vill göra etiketter till mina skördar. Till burkar, flaskor och bag in boxpåsar. Är det någon som kan rekommendera en vettig...
Svar
8
· Visningar
292
Senast: Luff
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
2
· Visningar
158
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 027

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Stora shoppingtråden III

Omröstningar