Nummerlapp

L

LitenApaHeterBus

På vilken sida av tränset ska nummerlappen vara på om man tävlar dressyr? :D

Sv: Nummerlapp

Ett litet smaktips... Sätt inte nummerlappen på tränset - eller stigbygeln - när du tävlar dressyr (i min mening det fulaste som finns.:crazy: ) Sätt fast den med kardborre eller nåt stygn på schabraket i stället.

Vill du absolut ha den på tränset, så spelar det ingen roll vilken sida.

Kram :)

Höger eller på shabraket!

Rosetten får man ju som sagt på vänster sida.

Jag har inte mina nummerlappar på tränset då det oftast stör mina hästar (för känsliga :p ). Dessutom tycker jag det är mycket snyggare på shabraket än på tränset! Har till höger då. Men stigbygeln är också ett bra ställe att sätta den på annars, kvittar vilken sida. Brukar faktiskt ha den på vänster, men är nog bäst på höger då jag har namnet på vänster sida av shabraket...

Ett litet smaktips... Sätt inte nummerlappen på tränset - eller stigbygeln - när du tävlar dressyr (i min mening det fulaste som finns. ) Sätt fast den med kardborre eller nåt stygn på schabraket i stället.
:
bow: :bow:

Jag tkr det är otroligt fult att ha den på schabraket. Tränset är bättre, men absolut inte snyggt.
Jag har den på stigbygeln och sedan när jag ska tävla hoppning ska jag ha den på förbygel/martingal.

Jag kör på höger sida (för på vänster ska rosetten sitta :D)

Tycker att det är fult att ha den på schabraket, och dessutom opraktiskt.

Har den alltid på högersida på tränset. Rosetten ska ju sitta på vänster sida och jag tycker att det är både fult och praktiskt att ha den på shabraket.

på vilket sätt blir det opraktiskt? jag tycker just att det är super praktiskt. har kardborre påsytt på alla mina tävlings scahbrak:idea:

ahhhhhhhh du tänker så.... reglerna är väl att man ska ha lapp från o med urlastning....
då funkar det ju inte att ha på stigbygeln heller. får ha en provisorisk på tränset ifall jag skulle ha hästen ute ur trailern utan utrustning, dvs sadeln.
men jag vägrar tävla med lapp på kandar eller träns......... skit fult juh!:D

sätter alltid lappen på stiglädret precis vid söljan (om någon förstår vad jag menar...) Är supersmidigt att sätta översta gummibandet över sölja och det undre nedanför-sitter som ett smäck och stör varken schabrak eller träns!

sätter alltid lappen på stiglädret precis vid söljan (om någon förstår vad jag menar...) Är supersmidigt att sätta översta gummibandet över sölja och det undre nedanför-sitter som ett smäck och stör varken schabrak eller träns!

Låter kanske dumt men... ... vad/var är söljan? förstår inte alls vad du menar :crazy:

Låter kanske dumt men... ... vad/var är söljan? förstår inte alls vad du menar :crazy:

Jag viste inte riktigt vad jag skulle kalla det... Men du vet där man stoppar ner resten av stiglädret, en bit bakom skänkeln. Vad kallar man den lilla lädergrejen?

Liknande trådar

Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
444
Senast: Blyger
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 199
Senast: Ajda
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
686
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka