nummerlapp

H

hannie

ska tävla i mon och har fått hästnummret 7.
hur ska jag fixa nummerlappen??
007
eller
(blankt)(blankt)7
eller
en 7 i mitten??
ir på nått annat sett?
jag har ingen aning...

Sv: nummerlapp

Nackdelen med 007 är ju att efteranmälda hästar ofta får en nolla framför starnummret. Alltså 01, 02, 03.

Detta kan alltså misstolkas.

Jag hade alltid blankt - 7 - blankt.

Jag brukar ha 007. Går ju att ha bara en 7 också. Skulle inte sätta den i mitten inte......
Lycka te på tävlingen :banana:

Så kan de tockså vara, men jag har varit med om att det har sats en nolla framför, då blir det ju lite dumt. :D

i programmet brukar man väl vara på 01, 02 platsen när man efteranmäler men själva nummret på nummerlappen brukar bli det som står näst på tur? för om man har flera klasser isånna fall kan ju två stycken ha 01 ?!
Det beror kanske på vilket system man har, vi har ett dataprogram som man lägger in de anmälda i och då får de automatiskt ett nummer.. om vi har tex 43 anmälda och sista numret är 43 så får den efteranmälda 44 osv..

Startnummer och hästnummer är inte samma sak.

Hästnumret är det som identifierar hästen (så man hittar den i katalogen). Man kan ju starta flera klasser och varje klass har ju en etta en tvåa osv. Hästnumret är alltså detsamma hela dagen men man kan ha olika startnummer i olika klasser.

Det vet jag mycket väl. Det är inte det jag pratar om.

Jag har vid två-tre tillfällen varit med om att efteranmälda får hästnummer med början på 0.

hade det vart nåt annat nummer hade jag sagt blankt, blankt, siffra men nu röstar jag på 007=)

Liknande trådar

Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 010
Senast: snöflingor
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 401
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 610
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 679
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025