Nummer 9 om våra 06:or

Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Nooneyouknow, Hehe knopparna var bland d första jag kikade på. På bilden ser de skitsnygga ut ;) Fin bild dessutom och GRATTIS till placeringen. Hade han aldrig varit ute och tävlat tidigare?

Knopparna övade jag att göra FLERA dagar innan tävlingsdagen, blåsor på fingrarna och ömma tummuskler!

Så här såg de ut första dagen jag övade
wpid-IMG_20130306_190444.jpg

tredje dagens övning (Dagen innan tävling) såg de ut såhär;
20130307_124508.jpg

20130307_124539.jpg

På tävlingsdagen vart det ytterligare lite fler knoppar (Tror det blev 23-25st någonting) som jag sydde och knåpade ihop =)

Vi har varit ute och tävlat hela förra året men haft tävlings uppehåll från okt. eftersom jag tycker att hästarna ska få tävlingsvila i längre perioder när de är yngre, i år är han 7...

Så det blev säsongsdebut =) Tack =)

Våra är pytteliten :( Sist hon mättes var hon ca 152 runt om. Hon är född i början av juni. Hoppas verkligen att hon blir 160:confused:

Igår fick vi snö igen.:crazy: Fick genast problem att komma upp med transporten för backen hemma. Vill ha vår nu genast.:mad:

Ja nu kan jag inte heller förstå varför snön skulle komma tillbaka...

Hon växer säkerligen ikapp, tänk vad sommarbetet kommer göra dem gott :) Julia känns jätteliten bortsett från baken ;)

Mmm..så förbannskat onödigt med snö. Har isgata under med så, suck, får se om jag vågar ge mig iväg imån..Buhuuu..

Övning ger färdighet!:) Men varför gör du så många?

kl

Jag är också less på snön men jobbar förtillfället häcken av mig med årsbokslutet så de ggr jag hinner rida blir det ändå ridhuset. suck. Men snart är det slut, tjohoooo!:bump:

Många och små ska det vara!! =D Tycker det är väldigt snyggt gentemot stora och få...

Dessutom är det mer praktiskt är de är små och fast, då är risken mindre att jag kan fastna i en knopp =)

Drömmen är att få till knopparna så de är så här fina!!!
braids3.jpg

Men det krävs nog fler ömma tummuskler och blåser i fingrarna hahah

Senast ändrad:

Jag brukar titta på halsen på hästen, har den smal hals gör jag få knoppar o har den tjock hals gör jag fler.

Ja herregud vilket jobb!:eek: Och hur ser den manen ut till vardags??

KL

Igår testade jag Msvc1 på programridning. Det var träning med div 1 laget och på nåt konstigt sätt fick vi också vara med.
Rivica var spänd på framridningen (som vanligt) men red fram längre för att testa och då blev det bättre.
Det gick ungefär som förväntat. De enkla bytena är vi inte redo för. Blir lite bryska. Får träna mer på fattningar och avbott.
Första långsidan med skolorna blev missförstånd in i öppnan. La en volt och började om då blev det rätt. Skolorna åt andra hållet blev bra direkt.
Fick nyttig kritik av domaren efteråt. Jättebra träning.;)

Kl
Fy vilken gårdagkväll...
Hoppträning med dottern och jag gav mig iväg med ekipaget i värsta snöstorm och svinhalt på vägarna.
Hade hjärtat i halsgropen mer än en gång vill jag lova.

Kom iaf till sista backen ett par hundra meter från stallet men där var det stopp.
Lastade ur och fick hjälp av snäll kvinna med fyrhjulsdrift, så vi kom hem...

Fy alltså, NU VILL JAG HA VÅR!!!!!

KL

Kikade igenom album på datorn och hittade ett foto från när jag hämtade hem Bulan.

Oktober 2010
20110328163_zpsb92a953c.jpg

April 2011
DSC02389.jpg

och här ett foto på hur hon såg ut juni 2012
IMAG0084.jpg

Känns efter att ha sett bilderna som om det går åt rätt håll :) Även om jag personligen gillar henne mer slimmad som bild nr 2 så känns det bra att hon lagt på sig. Nu ska allt bli muskler igen bara ;)

*kl*

Nu har jag ridit lite på Cookie, det har väl gått sådär, känns inget kul alls och det var nära att jag satte ut en annons på honom förra veckan. Men nu har vi iaf kommit fram till att jag ska ha kvar honom, men få hjälp med att rida och ta hand om honom så han blir kvar hos mig, med nöd och näppe...

Tessalonica: Vilken skillnad! Vad fin hon blivit :bump:

Kan säga att vi längtar efter våren här på Öland också, trodde den var här för några dagar sedan, men snöhelvetet kom tillbaks. :mad:

Men kära nån vad hon var tunn och muskelfattig när du köpte henne.
STOR skillnad nu, hela hästen ser mer harmonisk och välmående ut.
En helt annan blick i hennes ögon, bra gjort!

Tack!! :))

Happy, ja tyvärr men jag mindes inte att det var så stor skillnad.. :)

Cookie, tack :) Vad är det som ej går bra med din? Hur mår bebis? :))

Fast du kallade mig Cookie så svarar jag ha ha;) nej, han kändes fortfarande väldigt vinglig, trodde ökad styrka skulle bättrat det, samt att han tappat en del av det lugn som gjorde honom till en så bra handikapphäst. Vi kämpar vidare dock, kan ju bli bättre när jag är starkare, blev bara besviken när jag sett fram emot att rida så länge tror jag plus att jag inbillade mig att han skulle blivit lite utbildad under tiden inte bara motionerad...
Bebis Llinnéa mår kanonbra, men blev vaccinerad i måndags och har varit lite gnällig sedan dess, dock ingen feber, fast vi har insett nu att det vi kallar gnälligt är tydligen normalt, vi är extremt bortskämda i vanliga fall.

Senast ändrad:

Min häst som i vanliga fall är väldigt lugn och sansad har också varit alert och väldigt på tårna.
Jag har tänkt att det är övergående kanske pga fällning och vårkänslor :).

Hoppas din lugnar sig så det känns ok igen...

Förstår att det känns tråkigt..Men sedan så påverkar ju både graviditet och förlossning en kroppsligt och mentalt!

Jag tycker du gör rätt som behåller din fina häst och ge det lite mer tid!!!

Förstår att du känner dig besviken men kan ju vara att du byggt en förhoppning kring hur det ska kännas?

Finns det ingen annan tränare/beridare som kan hjälpa er tillsammans och få Cookie mer mellan ramarna sas?
Sen är väl hästarna lite vinterpigga just nu överlag...

Hade ju min utlånad förra året på foder i ett halvår och jag hoppades få hem en häst som var mjuk och lösgjord och stark och bärig men fick inte riktigt den kännslan och hade nog jobbat lika bra med henne själv, tror jag..:crazy:
Kramar till dig och ge inte upp än!!!

*kl*
Hade en riktigt mysig utetur igår:)!
Sandbilen kom förbi oss, vi var inte så långt ifrån och Loppan klipper knappt med öronen:love:! Pigg men så himla cool ändå!

Härlig takt och positiv häst, gjorde till och med några enkla byten, galoppfattningar.
Iof så är väl galoppfattningar något av få saker som min lilla plutta gör ok:D!

Hoppas kunna få till en träning med kort varsel idag annars får det bli snöridning på åkern!

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
408
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 163
Senast: MiniLi
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 340

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka