Mja hela staten har samma. Men ja kanske därför Migrationsverket skickar hem folk med - för att finansiera semestern
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mja hela staten har samma. Men ja kanske därför Migrationsverket skickar hem folk med - för att finansiera semestern
Du pratade med fel person ang hur man kan arbeta åt FK, eller Migrationsverket menade jag. Eftersom jag jobbat åt båda.
Vad för utbildning krävs för de jobben?
Men i avtalet ingår inte en fortsatt fast anställning, det är endast en målsättning. Samma sak gäller ju de starkt subventionerade anställningsformerna för nyanlända. Det hela leder ju till att det företag som har rätt sorts behov av folk kan få in detta till start subventionerat pris.Jo, i en en hel del av de där "anställningsformerna" ( eller praktik) bygger på den anställde får extra stöd, anpassat arbete osv.
Uppfyller inte arbetsgivaren sin del av avtalet Men håvar in tex anställningstöd så är det i min mening solklart fusk.
Ja, och de flesta nog lite mindre normalt. Typ 45 h (ingen övertid, en halvtimme enkel väg till jobbet).
Då ”tvungen” tid. Inte att man tex väljer att jobba extra timmar för att få plustid att kunna ta ut sen (den påverkar ju inte snittet). Det är ju inte samma sak som om arbetsgivaren kräver övertid eller lägger en arbetsbelastning som gör att man inte hinner om man inte jobbar mer än 40 h.
Då borde alla jag känner gå till läkare (inkl jag själv) Usch.Ja, om du börjar att fungera annorlunda än normalt utan att du kan hitta orsaken är det väll synnerligen vettigt att uppsöka en läkare. Det är vad jag gör med mina husdjur, om ett av husdjuren sover mer än vanligt eller bara ligger och inte är aktivt så tar jag det till veterinären och kollar upp vad som är fel.
Jag menar att jag upplever att så fort någon förklarar vad trötthet innebär för den personen, så kommer du och berättar hur det faktiskt är att vara trött.Det var inte vården som fick det att vända för min del heller Nu vet jag inte hur det spelar in men ändå.
Oj! Vad förvånad jag blir! Kan du citera där jag förminskar andras erfarenheter? Jag har aldrig ens andats om att jag är tröttare än någon annan så av vad jag har skrivit har du tolkat det så?
Jag tror faktiskt inte det. Få är de som kan ställa sig helt utanför sig själva och enbart och bara ta in utan att bedöma utifrån sina egna erfarenheter det någon säger till dem.
Nej, det har jag inte liksom många andra. Vi behöver inte gå in på det exakt, men alla handikapp syns inte på ytan som en rullstol. Och rullstolsburna KAN åka skidor om de verkligen vill.
Visa bifogad fil 13089
Fast det gör jag inte. Jag försöker belysa skillnaden på fullkomligt normal trötthet och trötthet som beror på sjukdom, dvs. onormal trötthet. IRL skulle jag aldrig ens diskutera det om det inte är en person som precis som jag har en sjuklig trötthet och hen tar upp det.Jag menar att jag upplever att så fort någon förklarar vad trötthet innebär för den personen, så kommer du och berättar hur det faktiskt är att vara trött.
Du förstår inte vad som orsakar skillnaderna?Så vissa personer ser inte hinder trots att man tycker att det borde vara svårt eller omöjligt.
Andra personer med samma funktionsnedsättning ser enbart omöjligheten.
Och nej, jag försöker inte påstå att det är så enkelt som "ryck upp dig och se möjligheterna" eftersom jag inte heller förstår vad som orsakar skillnaderna.
Det dras skatt på garantipensionen.Och hur många av dem med garantipension har betalat inkomstskatt? och de som gjort det har inte gjort det i de 40 år som skulle behövas...
Jag är nog ganska hård och tycker att man ser till att man orkar jobbet först och främst. Men jag tycker inte att man ska bli utan inkomst om man är sjuk och jag tycker inte att man ska bli helt utmattad av att vara på jobbet.
Däremot tror jag att dom flesta blir trötta efter hela dagar på jobbet.
Jag vänder mig emot att det finns en mall hos FK som alla ska ”dömas” efter. Och jag vänder mig emot att en läkare på FK ska kunna gå emot en läkare som träffat personen.
Jag tror att du missuppfattar mig.Ja alltså, det sättet fungerar ju i fantasin. Men i verkligheten så måste man ta hand om sig för att kunna jobba. Och vilket är bäst, kanske vara sjukskriven på 25% och då orka ta hand om sig själv, eller jobba 100% i några år, krascha totalt och sedan vara helt sjukskriven, förutsatt att man inte dör då, i 2-4 år? Och sedan börja om, jobba 100%, krascha.... osv osv. Vilket kostar samhället mest tror du?
Jag tycker nog att det är bättre att man tar hand om sig och arbetar på en jämn, hållbar nivå.
Då har du inte förstått FK läkarens uppdrag.Jag är nog ganska hård och tycker att man ser till att man orkar jobbet först och främst. Men jag tycker inte att man ska bli utan inkomst om man är sjuk och jag tycker inte att man ska bli helt utmattad av att vara på jobbet.
Däremot tror jag att dom flesta blir trötta efter hela dagar på jobbet.
Jag vänder mig emot att det finns en mall hos FK som alla ska ”dömas” efter. Och jag vänder mig emot att en läkare på FK ska kunna gå emot en läkare som träffat personen.
Det är möjligt men jag har sett vänner som lider.Då har du inte förstått FK läkarens uppdrag.
Det är inte FK läkarens fel, bristen finns hos den/de läkarna som skrivit intygen.Det är möjligt men jag har sett vänner som lider.