Lilla
Trådstartare
Fast varför ska undersökande läkare ifrågasättas öht?Det är inte FK läkarens fel, bristen finns hos den/de läkarna som skrivit intygen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast varför ska undersökande läkare ifrågasättas öht?Det är inte FK läkarens fel, bristen finns hos den/de läkarna som skrivit intygen.
Jag tänker såhär. Vi slutar gå till VC och går direkt till fks läkare. Då är väl problemet löst? Jag är ett geni!Fast varför ska undersökande läkare ifrågasättas öht?
Fast det är ju konstigt när intygen fungerat utan problem fram tills man når en viss dag i sjukskrivningen.Det är inte FK läkarens fel, bristen finns hos den/de läkarna som skrivit intygen.
Du förstår inte vad som orsakar skillnaderna?
Well om det nu avslås oftast pga dåliga underlag så är det väl bara för undersökande läkare att skriva bättre underlag? Efter att ha läst hela tråden verkar allt handla om att läkarna inte skriver bra underlag. Det är ju samma sak på alla jobb. Utan bra underlag = inga beslut.Fast varför ska undersökande läkare ifrågasättas öht?
Vi kan ju skippa att blanda in läkare ö.h.t.Fast varför ska undersökande läkare ifrågasättas öht?
Genetik och uppväxtmiljö?Men gällande psykiskt friska personer finns det ju också olikheter i tankemönster.
De skillnaderna förstår inte jag orsaken till.
Gör du?
Fast är det så?Well om det nu avslås oftast pga dåliga underlag så är det väl bara för undersökande läkare att skriva bättre underlag? Efter att ha läst hela tråden verkar allt handla om att läkarna inte skriver bra underlag. Det är ju samma sak på alla jobb. Utan bra underlag = inga beslut.
Det är inte FK läkarens fel, bristen finns hos den/de läkarna som skrivit intygen.
Fast varför ska undersökande läkare ifrågasättas öht?
Fast det är ju konstigt när intygen fungerat utan problem fram tills man når en viss dag i sjukskrivningen.
Tror du att merparten som är sjukskriva är lata?Vi kan ju skippa att blanda in läkare ö.h.t.
Hej FK!
Jag ansöker om sjukersättning (fd sjukpension) eftersom jag inte orkar ta hand om hemmet eller min/mina hästar om jag måste arbeta.
Genetik och uppväxtmiljö?
Hur är det med läskunnigheten? Det har jag inte påstått någonstans i tråden, inte i någon annan tråd heller.Tror du att merparten som är sjukskriva är lata?
Ja, och då handlar det ju om att man jämförs mot andra arbetsuppgifter.
Nej men det sista stycket du skrev var rätt syrligt och på en låg nivå.Hur är det med läskunnigheten? Det har jag inte påstått någonstans i tråden, inte i någon annan tråd heller.
Jag har svårt att tro att på FK jobbar enbart människor som vill göra livet surt för andra.Fast är det så?
Det beror ju såklart på sjukdom osv men personligen tror jag att folk inte ska tillbaka till sina gamla jobb efter sjukperiod om den handlar om tex utmattning. Ofta är det ju jobbet tillsammans med privatlivet som gett upphov till sjukdom och då borde man ju ändra på livet.Men det är rätt sjukt att sjuka människor förväntas säga upp sig (med tillhörande straffmånad från a-kassan) och skriva in sig på arbetsförmedlingen (fastän de är fortsatt sjuka) när de faktiskt har ett jobb att återkomma till när de blivit friska..
Inte alla kan leva med 0 kronor in i kassan liksom.
Det för mig är inte ett väl fungerande sjukförsäkringssystem.
Jag sa till FK, att ni är välkomna hem till mig och se hur jag mår! Ett möte? När får jag träffa eran läkare som ska bedöma hur jag mår? Jag kan när som helst, jag är ju sjuk.
Tror ni dom svarade?
Sen var jag väl lite upprörd när jag fick ett mail om att jag inte skulle få några pengar(handläggaren hade lovat att ringa) och svarade något om att "det är väl lika bra att hoppa i älven". Inte ens det bemödade handläggaren sig att svara på. Det var med ett gäng frågor i det mailet också..
Självklart var det sista en överdriven reaktion från min sida, men visst förtjänar jag ett svar? Nej just det, jag var ju sjuk och därför värd 0.