Nooneyouknow
Trådstartare
Jag sliter mitt jävla hår just nu!
Har extrema problem att hitta en sadel som passar på kamel, han är extremt känslig, Det räcker inte med att den ligger okej, det har jag fått erfara, den måste ligga 100%! För att ha en sadel som bara ligger, okej slutar i dyra veterinärräkningar och behandlingar i ryggen...
(Försök att förbise att han är lite mager kring halsansättningen, detta är bättre nu efter att han och hagkompisen har fått en storbal med mat i hagen)
Alla tips mottages!!
Det jag har testat är följande:
Bates Isabell Werth, ligger bra på honom, men de är alldeles för bred och stora i midjan och säte för mig, jag hamnar uppe på sadeln och inte i.
Bates Elevation Deep +, Samma som ovan
Pessoa Blyth Tait, för svängd.
Cliff Barnsby, Något svängd för honom, bra för mig.
Nelson Pessoa, ligger bra när han står still, inte testat när han rör sig.
Pessoa Amo, inte bra för varken mig eller honom.
Antares, Ligger ganska bra på honom. Den jag testade hade tyvärr för smal bomvidd.
Butet halvdjupt säte, för svängd.
Henri De Rivel, totalt omaka för hans rygg, på alla sätt…
Så snälla buke, hjälp mig!
Har extrema problem att hitta en sadel som passar på kamel, han är extremt känslig, Det räcker inte med att den ligger okej, det har jag fått erfara, den måste ligga 100%! För att ha en sadel som bara ligger, okej slutar i dyra veterinärräkningar och behandlingar i ryggen...
(Försök att förbise att han är lite mager kring halsansättningen, detta är bättre nu efter att han och hagkompisen har fått en storbal med mat i hagen)
Alla tips mottages!!

Det jag har testat är följande:
Bates Isabell Werth, ligger bra på honom, men de är alldeles för bred och stora i midjan och säte för mig, jag hamnar uppe på sadeln och inte i.
Bates Elevation Deep +, Samma som ovan
Pessoa Blyth Tait, för svängd.
Cliff Barnsby, Något svängd för honom, bra för mig.
Nelson Pessoa, ligger bra när han står still, inte testat när han rör sig.
Pessoa Amo, inte bra för varken mig eller honom.
Antares, Ligger ganska bra på honom. Den jag testade hade tyvärr för smal bomvidd.
Butet halvdjupt säte, för svängd.
Henri De Rivel, totalt omaka för hans rygg, på alla sätt…
Så snälla buke, hjälp mig!