Nu ska jag på "stor" utstälningar. (Hjälp)

Ciindy

Trådstartare
Nu ska jag för första gången på en nationell hundutställning för alla raser. Tidigare har jag bara varit på inoffare och rasspecialer, dom utstälningarna har ju bara 1 ring och jag behöver inte hålla koll på en massa saker.

Jag ska på:
Midnatsolsutstälningen i Gällivare 1/7 och Piteå utstälningen 6/7

Och nu undrar jag hur man hittar bland alla olika ringar och om man får bra information om vart man ska ta vägen?? Har en massa stora frågetecken... Så alla ni som är på utstälning ofta och är van vid allt, olika domare, olika ringar, olika allt känns det som nu :D

Sv: Nu ska jag på "stor" utstälningar. (Hjälp)

Det är ingenting du behöver oroa dig för!
På lite större utställningar brukar de skicka med en "karta" över området där du kan se vilka ringar som är var med PM:et. På vissa skickar de inte med någon karta, men det brukar inte vara några problem att hitta rätt ring. Det sitter skyltar vid varje ring där det står vilket nummer den har. Var bara där i god tid innan du ska ställa så att både du och hunden hinner ta det lugnt.

Vad är det för ras du har? :d

Lycka till!

Hittills, på de nationella utställningar jag varit på, har arrangören mkt. duktigt skyltat upp åt vilket håll man ska gå för att komma dit man ska, ex. ring 10-30, pil höger, ring 31-50, pil vänster. Och därefter ytterligare pilar. Katalogen är bra att köpa, så får man lite översikt och kan hålla koll på vilka hundar det är som ställs ut.

okej tack. fick Pm idag och jag blev lite klokare.

Jag har en norrbottenspets hane. Kanske inte vanligaste utstälningshunden men är pappa intresserad av jakt, och jag utstälning och agility så vad gör man :P. Fast det verkar ju inte göra så mkt!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 582
Senast: fixi
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 440
Senast: KesoNeso
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 197
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 141

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka