M
M-Meduza
Sv: nu SKA jag hitta en dressyrsadel
jahopp.. så konstigt.. för ja har prövat så mycket sadlar o ingen nämt att den e för liten..
och jag ska ta hjälp av sadelutprovare.. självfallet. men jag litar inte på dom heller =)..
tycker det bara är konstigt att när jag sitter korrekt i sadeln så har ja en handsbredd vid röva.. på både denna min flatback samt min gamla M&N dressyrsadel..
hästen har ganska kort rygg så det är dörflr jag tvekar till en 18.. sen har jag aldrig nånsin tänkt på att behöva en större storlek.
Tyvärr, men hur du än sitter är den för liten, det är ingen tvekan om.
Hästen kan säkert ha 18" och den kan ju för den delen inte heller ha 17 om du sitter fel i den Sadlar med rundbossa är kortare i regel även om Prestige kanske inte tillhör de allra kortaste.
Säger det igen, och du kan välja om du bryr dej om det eller ej:
Ta hjälp av sadelprovare för både din och hästens skull, det handlar om ganska mycket pengar.
jahopp.. så konstigt.. för ja har prövat så mycket sadlar o ingen nämt att den e för liten..
och jag ska ta hjälp av sadelutprovare.. självfallet. men jag litar inte på dom heller =)..
tycker det bara är konstigt att när jag sitter korrekt i sadeln så har ja en handsbredd vid röva.. på både denna min flatback samt min gamla M&N dressyrsadel..
hästen har ganska kort rygg så det är dörflr jag tvekar till en 18.. sen har jag aldrig nånsin tänkt på att behöva en större storlek.