Nu ni, här ska de bli TVILLINGAR

M

Mindra

En enorm mage.. redan nu. Känner mig sprickfärdig och förstår inte hur magen kan bli såhär stor. Men nu är det inte det som frågan gäller, de gäller tvillingar. För de är två knattar som ligger där inne. vad har ni för erfarenheter av det? Det är ju inte utan att man blir lite nervös inför att klara av två små underbaringar på en och samma gång. Vad vill jag med tråden? tjaa bara höra från er som har mer erfarenhet än jag om just tvillingar.

Någon?

*tuggar lite nervöst på en kall pannkaka*
 
Sv: Nu ni, här ska de bli TVILLINGAR

Grattis!:love:

Vilken vecka är du i?

Jag vet att det åtminstone finns en tvillingmamma här inne och hon kommer nog farandes så fort hon har läst rubriken!:D

En nära vän till mig blev gravid med en alldeles ny bekantskap.
De valde att behålla barnet.
Men precis som för dig blev hon stor så fort så vid ett UL. i v.12 visade det sig att det var två!
Rena paniken!;)
Och en enorm glädje givetvis!

Hennes killar är nu 8 år. De är inte enäggs men har en väldig syskonlikhet.
Enligt väninnan själv så tyckte hon att dom första två åren var rätt så jobbiga då barnen hade helt olika dygnsrytm osv men efter det så kan hon enbart tänka sig att bli gravid om hon får samma "bonus" igen!

Jag hade själv önskat att få tvillingar första gången så en avundsjuk suck hörs ifrån mig!
 
Sv: Nu ni, här ska de bli TVILLINGAR

Tackar!:)
Jo jag har aldrig riktigt tänkt på vad jag skulle tycka om att få tvillingar men det är mer än välkommet, blir bara lite nervös såhär när det är första barnen.

Nu känns de som att de är dubbelplanering som gäller. Hade fått en vagn i present men den får säljas så vi kan köpa en dubbel hehe, detaljer detaljer.

Jag är som sagt jätteglad men även jättenervös. Nu vill jag bara att de ska bli juli så de kommer ut för jag känner mig redan som en flodhäst!
 
Sv: Nu ni, här ska de bli TVILLINGAR

Tackar så mkt :)

Efter juli ska jag återkomma med om de va en bra ide eller inte att få två på en å samma gång ;)
 
Sv: Nu ni, här ska de bli TVILLINGAR

Wow! Häftigt! Och dubbelt grattis! :)

Haha Tack vad glad jag blir! Många säger
"åhh vad kul men oj vad du kommer bli sliten"
vad säger man då liksom? Tack och håll tyst?
 
Sv: Nu ni, här ska de bli TVILLINGAR

Fast det skönaste är sambons reaktion när vi fick veta att de skulle bli två

-Det ser ut som att ni ska få tvillingar!

sambon- ska vi få TVÅ!!!??

-Ja precis

Sambon- Är du säker alltså helt säker?

-Ja (åsså visar hon)

Sambon- Shit, jag är ju värsta hingsten! och om vi får två nästa gång också så kan jag snart ha ett eget hockeylag!
-----------------------------------------

Helt plötsligt kände jag mig som ett avelsto..
 
Sv: Nu ni, här ska de bli TVILLINGAR

Hahahaha! Min sambo hade ju smällt av totalt.

Vilken skön reaktion från din sambo då! :p
 
Sv: Nu ni, här ska de bli TVILLINGAR

Ett stort Grattis :) och välkommen i gänget! Jag är mamma till 10-åriga tvillingtjejer och kan säga att du har massor av roligt framför dig. Det första året är väldigt jobbigt (i vart fall var det det för mig), men när man väl tagit sig igenom det värsta kaoset har man jättemycket att glädja sig åt. Det allra bästa är att barnen alltid har varandra, i alla lägen. Du kommer aldrig att få höra gnäll om "jag har inget att göra", för tvillingar är otroligt påhittiga och tänker ut en massa lekar på egen hand. Om de sedan utvecklar samma intresse har man inga problem att hinna med bådas aktiviteter, vilket man kanske råkar ut för om man t ex har ett barn som spelar fotboll och ett annat som rider. Det mesta med tvillingar är faktiskt positivt. Fråga gärna om det är något speciellt du undrar. Ett gott råd kan jag ge: se till att din man är hemma tillsammans med dig de första veckorna efter förlossningen. Man behöver all hjälp man kan få under den tiden, för att få till fungerande vardagsrutiner. Lycka till!!
 
Sv: Nu ni, här ska de bli TVILLINGAR

Grattis Grattis ! :banana:

Själv består min tvillingerfarenhet endast av dotterns dagmammas 16-åriga döttrar som jag ännu efter två år fortfarande inte kan skilja på :o
 
Sv: Nu ni, här ska de bli TVILLINGAR

Underbar reaktion :rofl:

Vi hade en tvillingmamma i gruppen på mvc. Hennes mage växte så de knakade mellan våra träffar, träffade henne när hennes 2 söner var 5 månader gamla och hon såg verkligen megafräsch ut när hon var ute och knata med vagnen.
 
Sv: Nu ni, här ska de bli TVILLINGAR

Jag håller med pmm, dubbelt grattis!
Har alltid önskat mig tvillingar, min mamma tror fortfarande att det finns en chans att jag har två st i magen (BF 8/7 och är ganska stor...)
 
Sv: Nu ni, här ska de bli TVILLINGAR

Grattis!!! Det är häftigt att vänta och att ha tvillingar :love:

Mina tjejer är snart 14 år och vi blev inte avskräckta av bebistiden, snarare tvärtom (vår tredje dotter föddes när M och R var 22 månader).

Fråga gärna om det är något du undrar över, förutom egen erfarenhet så har jag många vänner som är tvillingföräldrar (jag tror det smittade, många av våra kompisar fick oxå tvillingar efter oss).
 
Sv: Nu ni, här ska de bli TVILLINGAR

Vad kul, stort grattis!!!! :bump:

Mina tvillingar ar ju 10 veckor gamla nu :love:

Jag tycker att det har varit enklare an jag trodde det skulle vara! Mina flickor ar valdigt snalla och ar latta att ta hand om :bow:
Visst ar det mycket att gora hela tiden, man har ju tva att mata, rapa, byta pa, roa osv osv men nyckeln ar RUTIN. Mina har atit var 3:e timme sedan de foddes. Vi borjade med denna rutinen redan pa sjukhuset. De forsta veckorna sov de daremellan sa jag hade jattemycket tid till mig sjalv. Nu ar de mer vakna men sa gar de 4-5 timmar mellan matningarna sa det ar ju inte sa farligt.
Och se till att ta hjalp av ALLA som erbjuder det! Jag har numera en granne som gar ut med hunden 3 ggr/v, en annan granne som kan vara barnvakt med kort varsel, en mangd kompisar som kan ta hand om barnen medan jag ar i stallet (barnen ar med i barnvagn men nan annan passar dem alltsa medan jag rider) osv. For mig har det aven hjalpt att flaskmata (jag pumpar ur) for det betyder att vem som helst kan hjalpa till med matningen. Ga med i din lokala tvillingklubb, om det finns en.

Jag ser inte direkt nagra nackdelar aven om jag ibland kan tanka att om man bara hade EN bebis sa hade det ju varit piece of cake, da hade man ju verkligen kunnat fortsatta leva precis som forut!!

Vad galler graviditeten...om du tycker att du ar stor nu sa vanta bara tills du ar nara fullgangen!! Man fattar verkligen inte hur magen kan tanjas ut sa. Men bara for att det ar en tvillinggraviditet sa behover du inte fa en massa krampor. Jag fick det inte :bow:
Och jag fick inga bristningar heller :cool:

Skriver mer sen, nu ar det matdags (igen) :D
 
Sv: Nu ni, här ska de bli TVILLINGAR

Jo att de har varandra sedan känns ju jättebra. Har turen att ha en svärmor som är läkare och jobbar med just barn så mina paranoida och överbeskyddande dumma frågor kan jag ta med henne. Men just det här med att ha tvillingar är ju super att det är flera här som har så man kan få lugna sig lite genom era positiva erfarenheter.
 
Sv: Nu ni, här ska de bli TVILLINGAR

Underbar reaktion :rofl:

Vi hade en tvillingmamma i gruppen på mvc. Hennes mage växte så de knakade mellan våra träffar, träffade henne när hennes 2 söner var 5 månader gamla och hon såg verkligen megafräsch ut när hon var ute och knata med vagnen.

Yes, jag ska vara megafräsch jag med. hehe :angel:
 
Sv: Nu ni, här ska de bli TVILLINGAR

Tackar! Åhh.. du kanske kommer ta tillbaka det där med att jag får rådfråga när du alltid har 14-22pm från mig när du loggar in ;) Hehe.. men nejdå, skojja bara.
 
Sv: Nu ni, här ska de bli TVILLINGAR

Haha vill knappt veta hur jag kommer se ut när jag är fullgången. Ser ju redan ut som en fullmatad fästing (som är förstorad), du vet stor å blank och med ett litet litet huvud längst upp och smala sprattlande ben och armar.


Tack för råden, lägger till det på listan *ta emot all hjälp*
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 070
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 664
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 531
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
18 796
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp