Nu när snön kommer

Anna-panna

Trådstartare
Vad tycker era hundar om att vara ute och gå/busa i snön?

Mina pudlar har helt olika uppfattningar om snö, den yngre(2år) älskar att springa i snö och brukar hoppa runt typ hela tiden, och han älskar att fånga snöbollar. Men den äldre(8år) vill bara in till värmen igen, och så har han alltid varit, sen vi köpte han(2år då).
/anna
 
Sv: Nu när snön kommer

Ingen av dom är direkt förtjusta i snö. Dom tycker nog mest att det är kallt och besvärligt.
Dvärgpinschern kan gilla att fånga snöflingor om det snöar men annars är snön mest pest och pina. :rofl:
 
Sv: Nu när snön kommer

Min snart 9 månaders golden är helt galen nu när det kommit snö. Jag tyckte att jag började få lite hyfs på henne men när snön kom försvann allt hon lärt sig. Men jag måste säga att vi får många skratt när vi ser henne fara fram i snön:) .

Min lilla cocker gillar också snön när det är minusgrader, är det plusgrader fastnar massor i pälsen och hon får svårt att röra sig och då blir hon ganska suuuur!
 
Sv: Nu när snön kommer

Det var första gången vår hund fick se snö, först gick han inte ner från altan men när man gick före och kastade snöbollar så hoppade han ner. Sedan var det räsefart och en massa snöätande. Det var svårt att gå med med honom i morse han hoppade och jagade snöflingorna.
 
Sv: Nu när snön kommer

Vet inte, Izor har bara varit med om en vinter än så länge.

Jag tror att han tycker att det är kul, åtminstone att leka och stoja i trädgården eller med bästa kompisen.
Det där med att gå i koppel och få en massa snöklumpar på benen är väl mindre kul, och värre är det att ha täcke på sig!
Hans bästa kompis älskar snön (trots klumpar på benen) så jag hoppas att det smittar av sig.
De rejsade runt i vintras i alla fall.
 
Sv: Nu när snön kommer

Min 3 åriga golden formligen älskar snön. Han hoppar runt, dyker ner med huvudet under snön, jagar snöbollar osv... Det verkligen syns hur kul han tycker att det är.

Speciellt kul är det att fälla matte och sen sno hennes vantar :rofl: :smirk:
 
Sv: Nu när snön kommer

Min hund tycker om snö, men förra vintern/våren fick han ont i ryggen av att han hade hoppat runt i den djupa snön alldeles för mycket :o Så denna vintern får han nog ta det lite lugnt med djupsnöhoppandet tyvärr..

Passa det ni som har små hundar, visst, de tycker det är döskoj, men får dom ont av det är det inte roligt längre.
 
Sv: Nu när snön kommer

Min tjej ääälskar snö! Vi fick första snön inatt och hon var helt salig när hon kom ut imorse.
 
Sv: Nu när snön kommer

Mamsens JRT flickor älskar snö, bilder från idag:
01.JPG


07.JPG


05.JPG


Prinsessorna :love:
 
Sv: Nu när snön kommer

Vi har inte fått snö än, tyvärr (jag är en vintermänniska).

Men båda fröknarna gillar snö. Ja, labben äääälskar snö. Hon brukar rulla runt i den och studsa när den första snön har kommit (om det inte är för djup snö då).
Lagotton har hittills också gillat snö, i alla fall när det är riktigt kallt. Är det på gränsen till tö så bildar det såna klumpar i hennes päls.....
Men ja, hon gillar också snö och brukar "ramla omkull".
 
Sv: Nu när snön kommer

Molle fullkomligt älskar snö! Han njuter nu när han kan rulla sig och vara ute och springa i snön. Han är en blandras och fyller 13 år om en vecka. Jag är så glad att han får vara med och uppleva snön ännu en gång. Han har alltid tyckt om snö.
Här är en bild från förra året, hade inte hunnit komma så mkt snö än dock.
CIMG2050.jpg
 
Sv: Nu när snön kommer

hej... första snön har nu kommit i natt... Det är Calimas första och funderade nog lite va det va för nått... Kan ju till lägga att det är typ snöstorm här... lägger till lite bilder som är från idag, typ 1 timme sen =)
redcalima.jpg

redcalim.jpg

redcal.jpg

red.jpg

kommentera gärna //MW:love:
 
Sv: Nu när snön kommer

Min hund älskar snö:bump: Ibland sticker bara svansen upp ur snön.....resten är under :D
 
Sv: Nu när snön kommer

Min hund tycker om snö när det inte är för mkt snö, dvs när snön blir stora bollar som fastnar i pälsen under magen..
Bilder från idag, med den lilla snön som kommit än så länge.
Bilderna

En bild jag tycker blev söt.
(klickbar)
 
Sv: Nu när snön kommer

Oj vad lite snö ni fått...:angel:
Spana in kortet på mitt odjur (ligger under "kandidat till årets bild") så får ni se vad hon tycker!! Lattjo lajban:rofl:
 
Sv: Nu när snön kommer

Oj ni har alltså fått snö i sthlm nu? Pratade med min hunds uppfödare igår (uppands väsby) och då bara regnade det sa hon..
 
Sv: Nu när snön kommer

Ja pyttelite, det är bara det som syns på bilderna . Så det är ju inget tjockt lager om man säger så :p
 
Sv: Nu när snön kommer

Mina hundar (äver terrierna) gillar vintern och att få vara ute och härja i snön är bland det bästa som finns.
Som tur är, har jag ju rätt så robusta hundar som tål kyla bra :D
 
Sv: Nu när snön kommer

Milla har träffat snön för första gången idag. Hon har inte varit ute så länge men när vi är ute på kissepaus(jag har med henne på jobbet) så har hon farit runt som ett yrväder och jagat snöflingorna.

image-upload-13-706072.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
25
· Visningar
1 119
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 795
Senast: Hermelin
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 117
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 387
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp