Sv: Nu löper hon.....snart blir det parning!
En gång i tiden var jag lyckligt ägare till en vit mellan pudel
Det här är jätte länge sedan och på den tiden var det inte så vanligt att man tävlade bruks med pudlar (i dag är det betydligt vanligare)
Ställde dessutom ut henne och då var det jättepälsar som gällde, inte dagens rätt stilade lejon utan så enormt som det bara gick.
I vart fall så jobbade jag på hundtrim på den tiden och självklart visades hon inte upp på någon tävling utan att vara nybaddad och fönad, hon såg ut som en skål med vispasd grädde typ.
Nåväl vi skulle tävla lägre spår, eller nybörjarklass som det hette på den tiden.
Det hade regnat hela veckan och spåren gick naturligtvis på åkrar….
Medan vi stod och väntade på domarna och tävlingsledaren (och publiken) vid ”vårt” spår, med min kritvita pudel med röd rosett
så kom en familj gåendes, fadern sa till mig: du bör nog inte vara här med hunden, det pågår en hundtävling här och du kan störa den som tävlar.
Eftersom jag såg att dommar gänget var på ingående så sa jag inget, mumlade bara något obestämt så där.
Glömmer aldrig hans min, när jag satte på selen och vi blev iväg skickade.
Det var nästan värt att hon inte var vit när vi kom tillbaks utan mer en vandrande ”lerhög”.
Vi blev för övrigt uppflyttade och vann tävlingen och jag hoppas han kände sig riktigt dum på prisutdelningen