Nu ligger det ute! Husdrömmar..

Sv: Nu ligger det ute! Husdrömmar..

Med tanke på att det ligger bara 1 km från både motorvägen och den blivande Ostlänken tycker jag priset är väldigt högt. Det ser ju inte ut att vara i toppskick heller. Jag kan inte tänka mig att de får så mycket för det.

håller tummarna! -och är lite avundsjuk...
mitt drömhus är till salu nu och har varit det ett tag -men jag kan verkligen inte köpa hus nu, utan det ligger ett par år fram i tiden... :cry:

Vi blev erbjudna att köpa för samma summa som nu är utgångspris. Men tyckte som sagt att det var för mycket..

Åh, akta dig säger jag men det beror ju förstås på hur mycket pengar ni har. Jag tycker även att man ska tänka på att huset ska gå att sälja ifall ni tröttnar/separerar/whatever och tror att ett hus med mark är lättare att få sålt i den prisklassen.

Man vill ju göra annat än att betala på huset, tänker jag.

Akta oss? För vadå?
Vi kommer ju inte bjuda mer än vi har råd med..

Det var fint! Håller tummarna att ingen vill öppna plånboken på ett bra tag för det dock ;)

Tycker också det var lite dyrt.

Själv väntar jag på en ev budgivning, vårat bud har blivit accepterat utav säljaren, men det är 2 till som inte svarat och som ev vill in i en budgivning, och där är vi inte beredda att vara med så länge, så jag hoppas att dom inte är intresserade. 1 dag har gått, 4 kvar innan vi vet lite mer, och jag är i uppror.

Jag är lite fundersam över uppvärmningen.. Jag har nämligen för mig att ägaren sagt att han eldar med ved men i beskrivningen står det olja/el..
Olja känns minst sagt stenålders.

Kombipanna betyder ju oftast att man kan elda med ved i den. Dock har ju huset 3-glasfönster och solpaneler, så jag tror inte uppvärmningen behöver bli superdyr.

Men kollade på bilderna och överlag ser huset väldigt fräscht ut, ändra färg på väggar och sånt vill man ju alltid göra. Du får ju en egen apellplan i trädgården;)

Ja vi har en kombipanna i nuvarande hus och den stödjer el/olja/ved.. Kanske är en likadan bara att mäklaren har skrivit fel!

Oh ja, finns en perfekt appellplan där nära altanen! Och om vi köper det har jag blivit lovad ena ladan som "träningshall" :D

Jag skulle gissat på två miljoner i utgång.
Så nära stan är det nu inte, o i superskick direkt, även om det är fint på många sätt.
Sjöhagens supergård ska de ha 5 mille för, har legat ute i omgångar utan att ha blivit sålt.

Senast ändrad:

Vilket är sjöhagens supergård?

Den här sidan av Linköping är dyrare än de andra, eftersom det ligger åt rätt håll till för Norrköping och Stockholm.

Jo jag vet att den sidan är dyrare, jag jämför med andra hus där :)

Sjöhagens wear, Sjöhagen biskopsberga.

"Rymligt hus med naturnära läge och möjlighet till eget stall. Huset i 1 1/2-plan har hög trivselfaktor och generösa utrymmen. Högt läge."

Vem katten kan ha ett stall där tomten bara är dryga 1 hektar? Ska hästarna bo i boxen hela dygnet om med en pytteliten rasthage?

Är det bara jag som tycker den formeleringen är konstig? Kanske är bortskämd här på landet men blir trött på mäklare som lägger till stall/hästgård bara för att kunna få ut mer för fastigheten!

Kollade på översiktbilden på gården men antar att hagarn intill inte hör till fastigheten eller?

Hör de röda byggnaderna till fastiheten också och ingår i det priset?

Senast ändrad:

Ja visst blir man trött på mäklare som vill sälja allt med en lada som hästgård :cool:

Ja de två stora röda byggnaderna ingår. Det är garage och förvaringsutrymmen.
En liten del av hagen bakom ingår (ingen stor bit utan bara en plätt neråt) då han har köpt till den marken för att brunnen ska ligga på rätt mark, men det är granngården som brukar alla hagar i omgivningen.
Annars är det ju bara trädgård.. Antar att man rent teoretiskt skulle kunna stängsla in trädgården och ha som hage men det blir fortfarande litet..

Det börjar förövrigt dra ihop sig för visning. Ska bli spännande att se hur mycket folk som kommer!

Spännande! När vi var på visning av den gård som sedan blev vår, så kom det en hel del och tittade, och jag kunde slagit ner allihop! (Eller, ja, kanske inte på riktigt, men det kändes så). Nu fick vi gården ändå, och det var inte alls många budgivare, så många går på visning även om de inte är helt superintresserade.

Dock var det nog många som tyckte att vi fick betala mycket, även om inte budgivningen drog iväg. Men det passade verkligen oss perfekt, och det passade vår budget. Så det kan man nog bara avgöra själv!

Ja, och även om bonden lovar att man får tillgång till hagarna kan man inte lita på det. Gäller att skriva ett bra arrendeavtal i så fall.

Var tvungen att gå in om kolla vad huset här i byn som är till salu är värderat till. Nu har vi ju bra mycket längre till Stockholm ;) och tomten är mycket mindre också. Fast en stor tomt kan vara ett påhäng om man inte har användning av det och extra byggnader innebär extra kostnader och extra jobb.

http://www.svenskfast.se/Templates/ObjectView.aspx?objectid=3TJQMTIPL1SAG2AL

Tycker nog att priset på "ditt" hus är väl högt men tyvärr finns det alltid stollar som är villiga att betala. Folk som haft flyt med att sälja en lägenhet dyrt i Stockholm och vill ut på landet.

Hoppas det går vägen för er, och att ingen är intresserad till det priset.

För oss väntar kontraktskrivning på fredag, sen är vi visst husägare!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 086
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka