Nu ligger det ute! Husdrömmar..

MiniLi

Trådstartare
Hade en tråd här tidigare: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1155416..

Och nu ligger det ute till försäljning, mitt drömhus!
Vi blev faktiskt tillfrågade om vi ville göra affär direkt, utan mäklare, men tackade nej då det begärdes mer pengar än vi har ekonomi till..

Nu är jag så sjukt nervös. Hoppas hoppas hoppas att typ ingen ska buda.. Eller iallafall att inga rika människor kommer och öppnar plånboken.
Jag tycker ju egentligen att det begärs mer pengar än vad huset är värt men samtidigt vill jag verkligen..

Vi har ju redan blivit visade huset men tänkte att jag nästan måste stalka båda visningarna för att se vad det är för folk som är intresserade :p

Ni kan ju hålla tummarna för oss framöver :)

Sv: Nu ligger det ute! Husdrömmar..

Haha, det finns INGET som kan göra en normalt funtad människa så labil som hus och husköp - så räkna med att det kommer bli värre ;)

Kan du inte länka till huset på hemnet?

Haha, det finns INGET som kan göra en normalt funtad människa så labil som hus och husköp - så räkna med att det kommer bli värre ;)

Skriver under på det, och att det även kan gälla lägenhetsköp :p

Vill också gärna se annonsen :laugh:

OM det är det jag tror det är (kollade lite på hemnet) så är det ju jättefint MEN vi sålde ett "likvärdigt" objekt för 2 år sen för 2,5 milj så då känns detta DYRT !

Vi hade ett hus på 2 x 3 rok (en lgh på bottenvåningen och en på övervåningen) med stall om 5 boxar (och lösdrift), tomt på 6000kvm (räckte till hage åt hästarna (3st) vintertid) och en fallfärdig lada.
MEN 1,5 mil från Södertälje ...

Är det jag hitta INTE det du vill ha känns det objektet jag titta på iaf jättedyrt med tanke som sagt på de vi sålde för 2 år sen =)

Jag vet inte om det du menar är samma som jag menar.. Men här är iallafall annonsen. Men ni får lova att inte sno det från mig :D

http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-linghem-linkopings-kommun-valstad-2-4255716

Men jo det är dyrt. Tycker jag iallafall. Jag blev jättechockad när jag fick veta utgångspriset.. Och säljaren har tydligen (enligt egen utsago) fått veta från mäklare att det troligt kan gå iväg för 4,5 :eek:

Ang priset så ligger det ute som det 15e dyraste huset i Linköpings kommun just nu. Hus som är dyrare är dels gårdar, nybyggen, herrgårdar och riktigt fina hus i "finare" centrala stadsdelar eller hus med sjötomt.

Jag ÄLSKAR det där huset men det är ju trots allt "bara" ett ganska vanligt hus långt ute på landet med en gigantisk trädgård. Det är inte toppskick, finns inga marker som kan ge pengar tillbaka och jag kan peka på flera saker som jag skulle vilja åtgärda..

Eller lurar jag mig själv när jag tänker så? Kanske kommer en hel drös med människor som öppnar plånboken..

Okey, jag kanske dog brädgolvsdöden :love:

Jag tycker att det är dyrt.
Det är ett rejält ögonbrynshöj över taxeringsvärdet, och det finns ingen info om pantbrev.
Bra med solenergi dock, även om el-/oljepanna inte är lika party.

Och att låna mycket pengar kostar mycket pengar, jag hade inte velat ha en boendekostnad på över 10 000 i månaden.

Älskar för övrigt den här formuleringen:
"Här erbjuds ni trevliga ytor för plats att umgås med kakelugn och 3 stycken sovrum."
Ibland vill man umgås med andra människor också, inte bara kakelugn och sovrum :D :angel:

Jo jag håller med dig helt. Det är galet dyrt. Men så fiiiint :love:

Jag är lite fundersam över uppvärmningen.. Jag har nämligen för mig att ägaren sagt att han eldar med ved men i beskrivningen står det olja/el..
Olja känns minst sagt stenålders.

Älskar för övrigt den här formuleringen:
"Här erbjuds ni trevliga ytor för plats att umgås med kakelugn och 3 stycken sovrum."
Ibland vill man umgås med andra människor också, inte bara kakelugn och sovrum :D :angel:

:rofl:

Funderar på att smyga runt på visningarna och kläcka ur mig mängder med negativa kommentarer.. Kanske kan avskräcka någon? :angel:

Förstår att du är kär i huset! :love:

Det är verkligen jättefint även om jag håller med om att det finns lite pyssel att göra..

Vad trodde du att det skulle säljas för? Vad har andra hus i området sålts för?

Det var jättefint! Men alldeles för dyrt enligt mig, med tanke på läget, storleken på hus och tomt, skick osv.

Gillade att det fanns ett västhus :angel:

Riktigt fint, men överprissatt tycker jag, ska bli intressant att följa, för jag misstänker att du kommer uppdatera oss om vad slutpriset blir :p

Ja då va de det jag trodde...

VÄLDIGT DYRT enligt mej...

Håll oss gärna informerade om budgivning sen... Men går det där för utsatt pris blir jag ganska förvånad ändå... Även om de e "nära" Linköping så är det ju inte direkt mer...

Jag tycker att 3 miljoner är ett mer rimligt pris..

Andra hus i området.. Har faktiskt inte jättekoll, och tycker det är svårt med tanke på att det är olika typer av hus i olika skick osv.
Men jag vet att den lilla gården som ligger granne med detta hus såldes för under 3 miljoner och då är det inklusive mark. Detta var visserligen en del år sen.

Det finns en gård till salu i närheten, där är utgångspriset 4,5 men där ingår skog och åkermark.

Har sålts mycket hus i närmaste samhället senaste tiden, jag har inte stenkoll på vad slutpriset blivit men de har legat under 3 miljoner i utgångspris för ganska nybyggda villor i toppskick.

Vart kollar jag hur priserna sett ut vid försäljningar i närheten?

Gillade att det fanns ett västhus :angel:

Riktigt fint, men överprissatt tycker jag, ska bli intressant att följa, för jag misstänker att du kommer uppdatera oss om vad slutpriset blir :p

Haha ja, västhus är fina grejer :D

Jag kommer nog uppdatera ja :angel:

En snabb koll på den sidan sa att de flesta hus gått för 1-2 miljoner. Några få under en miljon, en del för 2-2,5 och ett fåtal över 3 miljoner. Då kollade jag husen på landet i närmsta omgivningen.

En tanke är ju att säljaren så gärna vill ha mycket betalt och då valt den mäklare som går på säljarens linje helt enkelt. Vad fick ni för pris innan det lades ut?

Hade det funnits stall och mark så visst, men lite väl dyrt för ett hus även om läget är bra. Det är ju ändå på landet.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 086
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka