NU klagar jag! hästägare på kryckor ;)

Sv: NU klagar jag! hästägare på kryckor ;)

okej, nä en sån vill int jag använda ;)

lite tk.. skaffade ju medryttare.. ena stallkompisen sa att jag kanske måste säa till stallägaren först innan jag skaffar.. tyckte jag inte då jag inte fattar varför jag skulle behöva hennes tillstånd då jag går på kryckor?? sen efteråt fatta jag att jag kanske skulle måsta göra det då det ändå är privatstall.. visst det hänger massa ryttare där iaf... men endå..

tror ni det är ok att jag ringer och säger/pratar med henne imorgon innan med. kommer (hon kmr imorn) :o det är inte helt 100% rent utan "missförstånd" så jag vill inte göra stallägaren sur eller kränkt.. :cool: nu kmr jag inte kunna somna och bara oroa mej om att stallkompis blivit sårad då jag sa nej till hennes förslag eller att stallägaren kmr ta skitilla upp :cool: :angel: :confused: :crazy:

ja blir lätt oroad över allt möjligt :bump:

en sånhä menade jag: :O urdyr jue!!
http://kaupreridsport.e-butik.se/?cat_id=109

Senast ändrad:

Det är väl bara att vänta och se antar jag :S

Finns andra alternativ, denna tex:

I1811824W279H300V20090306T174645Z.jpeg

495 kr ny :)

gissa vem som just fått en medryttaree???!!! :love: jon rider vid ridstall och tävlar väl där :angel: min klump kan inget!! riktig skogsmulle som bara kan gå framåt på halvlånga tyglar och dra ner huvudet för att äta gräs :rofl: :angel: men men hon verkade jätteförtjust.. kanske inte ridit i terräng alls? får se vad det blir till ;D

hihi, ja måst nu ta o lugna dej lite nu ^^ Måst bara försäkra mej om att dehär e väl nog denna medryttare som jag hitta åt dej? :)

isf tror ja no du kan känna dej lugn, int e hon ju någon tävlingsryttare och jag tror hon tycker det duger riktigt bra med din "klump" :D Hon har vari o ridi Milla här hemma hos mej flera gånger o tycker hon e jätteskoj o Milla e ju en rikti skogsmullehäst :D

haha va braa, ja e helt upp i varv.. behöver ju hjälpen jättemkt. jo de e "din" medryttare ;D hoppas hon orkar komma :)

lindgreen : kan int see bilden :S

ringd till stallägaren o sa att hon kmr idag.. svar: "jaha.. vi måste ju fundera och se hur det går" ?? urk

Senast ändrad:

no problems!

hon har varigt 2 ggr o ridit nu! verkar tycka det är ganska kul, ´hoppas det iaf! så glad över henne hon är jätteduktig och orkar rida honom barbacka som jag vill ;)

men nu har jag andra probleem ist :( en framgång.. 1..2..3................... ... 4... .. 5 motgångar just nu :mad:

men nästa framgång blir säkert stoor!! ;) hoppas hoppas

kl
Åh kan jag också få klaga och gnälla lite över kryckor?

Har lyckats bryta benet och har nu gått med helgips hela vägen upp över hela låret i 6 veckor:grin:

Dock ser jag lite ljus i tunneln, i morgon får jag ett halvgips, så snart kan jag kanske böja på knät igen :d:banana:

weei!

i bröt du benet i samband med hästar? :D

möte med en lärare/kompis/ngn som man känner lite/annan pers:

den: "oj, vad har du lyckats ställa till med?"
jag: "joo, min knäskål for ur led förra veckan"
den: "jahaa, hur gick det till då?"
jag: "jag skulle hoppa upp på min häst och så vred sej benet men inte knäskålen"
den: "ja-a, jag har då alltid sagt att hästar är farliga"
:D

(förklarar altid efteråt att det inte var hästens fel, men ingen fattar?? :D)

Jepp :p
Han gick åt ena hållet, jag åt andra. Gick så långsamt och fint så... landade bara helt åt pipan på foten som gav en kompliserad underbens spiralfraktur. Jätteskoj!:grin:

Var på ny röntgen i går, fick en sån grå grej som du har. Plaststövel med massa spännband och lufttryck. Visst var det en sån du hade?
Jätte skönt att kunna röra på knät! Fast det är dubbelt så stort och hela benet ser ut som jag har polio. Kan inte gå än, men det kanske kommer. :laugh:

Mindre kul är att jag kommer få ha den i 6-10 veckor, kommer inte kunna rida förrens i juli Augusti. :cry:

auu!! känner hur ont det tar!

jag har ett svart stöd som börjar mitt på smalbenet å går upp till låret ;) fyra stora spännen har jag :P

hehe, den är ju hemsk! min är inställd på 60 grader.. så då jag tar av det (som när det brinner inder skyddet av vad det kliar :devil: så kan man int böja benet mera än 60 grader för det tar så ont.. jag skall ha mitt i 5 veckor ännu, kan fast börja rida nu :P rider endå barbacka o inga lektioner.. på världens snällaste häst.. skall testa att rida på söndag tror jag :)

nu skall jag skippa kryckorna, kan gå..eller rättare sagt- halta fram som ett fyllo och det ser ju ut som att mitt ena ben är typ 3 ggr större än det andra! :cool: invaliid :)

hoppas vi kryar på oss ;)

Vi behöer absolut krya på oss.
Jaha var det en knägrej du hade.. jo jag vet hur det känns med att inte kunna böja knät.
Mitt helgips satt ju i 8 veckor. Knät i samma läge så länge, wei.
Och så ser man ut som en fjällig fisk i huden under :crazy::p

Får du ta av det när du sover och duschar och så?

ja jag har ju haft mkt lättare än dej! jag har ju inte behövt haft gips ;) (men kmr ihåg hur det är men det sen jag bröt armen :cool: jobbigt!!)

jo, jag tar av det då jag e i dushen, gör mina övningar som skall bugga upp lite muskler osv ;) men jag måste ha det på då jag sover!!

man skaffar en sadel som passar....
så är det säkert lättare att hitat medryttare om man släpper på sina egna ideer.

Inte särskillt snällt skrivet måste jag säga... Hon behöver inte läxas, hon behöver motiveras!

TS:

Kan inte någon i stallet hjälpa dig?
Har du ingen kompis som kan hjälpa till? Tills du hittar en skötare/medryttare.

Och om sadeln, det finns andra som kan tänka sig att rida barbacka. Jag ahr haft flera skötare som kunnat det. :)

Lycka till!

Alltså, måste du be om lov att få ha medryttare?...

Hon får låna din häst till turridning... och du ska be om lov att få ha medryttare... tycker jag är lite lågt. Dvs om det inte är så att du hyr hennes häst. Då kan jag förstå.

svar till suisyola oxå..

haha jag har jhu en medryttare nu ;) hon är jätteduktig o får rida mot att hon mockar den dagen :) kmr 2-3 dagar /vecka så det är jättebra! hon rider barbacka jättebra oxå ;)

nej, han är min (fast det inte känns så emellanåt :( ) jag frågade inte innan, tog ju inte ngn av hennes kunder och om man går med kryckor och om inte benen får vila så pass mkt nu under en tid så måste jag operera båda knäna, så om man inte fattar varför ngn vill ha medryttare då, så e man no lite korkad.. var inga problem för stallägare kan jag ju säga nu efteråt, som tur är :confused:

tackar för alla svar! jätteskönt att få skriva av sej :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka