Skogstrollet
Trådstartare
Skogstrollet har råkat hamna i en valpkö....! 

Kommer ni ihåg den där otroligt långa tråden jag hade upp förut där jag sökte tips på den "perfekta nästa"-hunden för mig? Förslag efter förslag ratades kallt...
Någon undrade till och med om jag verkligen ville ha hund eftersom inget dög. Jag hade så smått börjat undra detsamma jag också, kanske inget dög eftersom jag egentligen var tveksam till en vovve till? Det är ju rätt skönt med bara en hund...
Men! Härom dagen snubblade jag över en annons på blocket och fick en
-upplevelse. Jag kände till rasen men hade inte riktigt reflekterat över den, men nu insåg jag (när jag läste på lite till) att den är PERFEKT!
Den dök aldrig upp i min förra tråd.
Så jag ringde en uppfödare (inte samma som i annonsen) för att småprata lite, var ju nyfiken va... Samtalet avslutades med att hon föreslog att hon skulle sätta upp mig i sin valplista "och det är främst en tikvalp du vill ha va?".
Öhm, hum, hum... jooooo... sa då skogis.
Hon har tydligen lååång kö men prioriterade hem där hunden skulle få arbeta och sa att hon tyckte jag lät "bra". Och det är två kullar på g där i sommar. Plus att hon söker fodervärd, vilket är något jag skulle kunna tänka mig att vara för rätt uppfödare. Bor nära gör hon också.
Weee... *nervös*

Nu ska jag "bara" få med kära sambon på noterna.
Kommer ni ihåg den där otroligt långa tråden jag hade upp förut där jag sökte tips på den "perfekta nästa"-hunden för mig? Förslag efter förslag ratades kallt...
Men! Härom dagen snubblade jag över en annons på blocket och fick en
Den dök aldrig upp i min förra tråd.
Så jag ringde en uppfödare (inte samma som i annonsen) för att småprata lite, var ju nyfiken va... Samtalet avslutades med att hon föreslog att hon skulle sätta upp mig i sin valplista "och det är främst en tikvalp du vill ha va?".
Öhm, hum, hum... jooooo... sa då skogis.
Hon har tydligen lååång kö men prioriterade hem där hunden skulle få arbeta och sa att hon tyckte jag lät "bra". Och det är två kullar på g där i sommar. Plus att hon söker fodervärd, vilket är något jag skulle kunna tänka mig att vara för rätt uppfödare. Bor nära gör hon också.
Weee... *nervös*

Nu ska jag "bara" få med kära sambon på noterna.