Nu kan hon tituleras KÖRHÄST!

nordsvensken

Trådstartare
Min älskade Dimma kan nu äntligen sägas vara en körhäst! :D

Förra veckan drog hon rockarden en kort stund med medhjälpare, och idag har vi varit ute och kört på riktigt. :) Hon är hur trygg som helst ivagnen, trafik, tvära svängar, ryggningar, you name it! Hon är helt enkelt fenomenal. Det finns verkligen inte mer att önska.

Vilken härlig känsla det är att sitta bakom sin älskade häst som man kört in alldeles själv! Fantastiskt!

Bättre utsikt kan man inte få :love::
12629921.jpg

fler bilder kommer...

Sv: Nu kan hon tituleras KÖRHÄST!

Här kommer fler bilder! Igenoriera detaljer så som att rockarden är 3-färgad, bakselen skall sänkas, uppehållsremmen höjas-draglinjen är bruten... (skall åtgärdas) Dessutom är lokorna för små= dragpunkten hamnar för högt upp=lokorna lägger sig bakåt, men våran sele är på renovering så jag lånar cafu´s vars hätar äe 1 stl mindre...! *TACK!!!* Men ni kan beundra min VACKRA häst iaf, hon var så duktig och drog sin börda väldigt väl trots div små fel!

12633926.jpg

12633927.jpg

Vi hittade en äldre dam när vi var ute på turen, som inte hade åkt bakom en häst på sådär 70år. Självklart fick hon sig en liten tur bakom en riktig häst igen! ;D
12633924.jpg

12633925.jpg

Gratulerar!!! :)

Hon ser kanonfin ut! Lugn och sansad! Hur gammal är hon?

Hoppas ni får njuta av många turer i framtiden!!! :bump:

Fina Dimma! Så roligt! Hon är ju underbar!
När var utställningen nu då ni skulle på? Vår är om en vecka!!
Grattis till titeln körhäst!!!

Hon är 5år, jag köpte henne som i princip ohanterad 4-åringen, men det har gått snabbt framåt! Hon är precis så lugn och cool som hon ser ut! :love::D

Fina Dimma! Så roligt! Hon är ju underbar!
När var utställningen nu då ni skulle på? Vår är om en vecka!!
Grattis till titeln körhäst!!!

Tack! Hon är fantastisk, min tjej! :love: Premieringen är den 29:e i Nossebro, ska du ta dig en utflykt dit och hälsa på oss!? :) Det ska bli spännande att se vad hon får för poäng... Synd att de inte bedömmer psyke och uppfostran, då hade hon fått maxpoäng! :D

Vad härligt för er! Ni ser ut att trivas båda två!!!

Det är ju så roligt att köra... och det måste vara en jättestolthet i att ha kört in sin egen häst.

Grattis!
Hon ser ju hur fin ut som helst! =)
Min nästa häst ska bli en "riktig" nordis!:bump:

Åh! :d
Så glad för din skull!!!
Nä, inkörning är inkörning o allt måste inte vara perfekt då! :) Bättre att allt är lugn o glatt än perfekt!

Åhh!!

Du måste vara världens lyckligaste!

Ska så smått börja med körning med min kille med. Han är inkörd, men inte jag...:angel:. Vi har tragglat tömkörning nu i alla möjliga situationer så att vi känner var vi har varann nånstanns och det börjar kännas bra nu. Har lånat en loksele och ska få hjälp av kunnigt folk nu i sommar...

Idag har vi varit ute på ännu en 1½h´s tur. Det gick jättebra, Dimma gick in direkt mellan skaklarna och stod och sov under anspänningen ;D Vi mötte en stor grislastbil på smal grusväg, träffade vrålande tjur och lite andra hemskheter utan bekymmer. Nu har vi även fått ordning på inpassningen så att draglinjen är rak och bakselen på rätt höjd ;) Här har ni mer bilder:
12679327.jpg

12679326.jpg

12679325.jpg

12679324.jpg

12679328.jpg

Så söööt! :love:
Gillar öronspelet, syns att hon har koll på dig hela tiden... "matte är med? ja... matte är kvar...? ja... kul vi har, matte och jag!" :D

Längtar efter den känslan...! :bump:

Ja hon lyssnar bra, min lilla tjeja! Det lustiga är att hon i princip bara lyder röstkomandon när det är jag som utalar dem. När min medhjälpare gör det, så reagerar hon i regel inte :crazy::angel:

Nä, de är ju så underbara djur! :D
Skulle mata mammas hund en dag, hon får sitta när man sätter fram maten och sen säger man "varsågod" så får hon äta. Tre gånger fick jag försöka innan jag fick till den rätta betoningen på "varsågod" så hon kunde börja äta! :crazy:

Det är kanske inte så konstigt när man använder olika kommandon :crazy:

Det gick i alla fall bättre idag när samma kommando användes :angel:

Mvh medhjälparen

Ja hon lyssnar bra, min lilla tjeja! Det lustiga är att hon i princip bara lyder röstkomandon när det är jag som utalar dem. När min medhjälpare gör det, så reagerar hon i regel inte :crazy::angel:

Grattis!! Oj va jag är avundsjuk! Vill också kunna köra min nordis men vi ska börja på nu i höst.

Vad är det för stam på din dam? Ser väldigt fin och trevlig ut :)

Hon är e Vikt, ue Lindar. En fin häst, om än ngt grov, men framförallt ett TOPPENTEMPRAMENT! :love: Min drömhäst! Hon skall visas på söndag i Nossebro,och vi hoppas på att hon skall höjas iaf 1p och bli klass 1, men vi får väl se...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka