Nu har yttligare ett hundliv slocknat på jorden

Varmblod90

Trådstartare
I natt dog min mormors lilla chihuahua:cry:
Mormor och han var här igår hela dagen och han var precis som vanligt, men värmen gjorde att han bara låg stilla mest. Men han var pigg och alert ändå. Drack som vanligt. Dem åkte hem vid åtta på kvällen och när han kom hem så åt han som vanligt och betedde sig helt normalt.
Men efter kl 21 så började han hosta och flämta kraftigt, fick knappt ingen luft. Mormor ringde till mamma som tippade att det kanske kunde vara värmeslag. Så mormor kylde tassarna. Men inget hjälpte, ringde vetrinären som bad henne komma in i morgonbitti.
Men vid tretiden på natten så ringde det hit. Det var mormor som berättade att Emil va död:cry: Jag blev helt chockad! Det var hemskt. Framför allt för mormor, nu blir hon helt själv. Hon hade bara Emil. Lilla goa Emil! Jag tro knappt det är sant! Mormor är helt förkrossad. Tänk vad fort det går när en kär vän försvinner från oss. När man minst anar det.

Du var ju så full av bus, alltid glad. Nu kommer vi aldrig få uppleva dina små konster och glada spratt.
Vila i frid lilla Emil. Saknar dig och vi kommer aldrig glömma dig!
*1999
+ 2008
Korten tagna slutet av April detta år.
21107862.jpg

21107864.jpg

21107865.jpg

21107866.jpg

21107867.jpg

Senast ändrad:
Sv: Nu har yttligare ett hundliv slocknat på jorden

Kan bara beklaga. Sånt här är fruktansvärt. Medicinen vore väl om hon direkt skaffade en ny valp, så hon får annat att tänka på.

:cry: Vilken underbart söt och fin liten hund! Stackars din mormor, vad ledsen hon måste vara. :cry: :cry:

Hoppas att hon orkar leta upp en ny liten vovve så att hon slipper känna sig ensam.

Åh vad tråkigt att höra!! :cry: Var det nån form av värmeslagsanfall som han drabbades av eftersom han blev så akut sjuk?
Hoppas verkligen ni kan hitta en ny hund till din mormor så hon får sällskap, ( även om inte den kan ersätta just Emil.)

Tack alla för erat fina stöd.Min mormor hade blivit rörd om hon sett detta!
Hon har varit här hela dagen. Pratat och så. Jag har hela tiden kramat om henne och sagt till henne att jag tänker på henne. Hon mår verkligen inte bra. Vi har inte pratat om att skaffa en ny hund till henne. Hon är 82 år gammal och har nog inte orken att ta en ny valp. Det enda är i så fall att man skaffa en vuxen. Men vet inte om hon vill ersätta Emil med en annan hund. Usch detta är så hemskt, aldrig vi trodde att detta skulle hända! Och vi har fortfarande ingen aning om vad som hände. Kan varit värmeslag, kan oxå varit hans hjärta. Eller oxå kan det varit ngt helt annat. Vi begravde hnm här hemma på gården, där han älskade att vara.
Tanken på att mormor sitter där hemma själv i sin lägenhet är inte roligt. Hon ser säkert en massa minnen, där brukade han ligga, hans matskål osv.
Varför måste ngt sånt här hända?? Och speciellt till mormor, hon har aldrig gjort ngt ont, detta förtjänade hon verkligen inte!

Usch vad tråkigt :( Förstår att det måste bli hemskt ensamt för henne
a020.gif

Oj så sorgligt. Nio år är ju ingen ålder för en hund heller så det låter ju otroligt att det skulle vara värmen.

Stackars din mormor, jag förstår att hon är förtvivlad. Kanske hon skulle kunna hitta en äldre omplacering ändå, även fast hon tvekar? Det kan ju bli så ensamt annars när man är gammal. En lite förstående kompis som ser till att man kommer ut varje dag är ju en guldgruva.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 994
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 690
Samhälle Vart är normalt hyfs och sunt förnuft? I lördags råkade jag ut för en grej. I grund och botten var det jag som gjorde fel men...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
20 491
Senast: Heulwen
·
Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
6 358
Senast: Maddix24
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka