Nu har jag varit på kurs *bilder*

B

Borboleta

Var på kurs med min "bebis", tänke att jag ville ha med henne en gång så jag VET att vi börjar rätt. Vi hade alltså eg inte gjort mycket innan (hon är longerad så pass att hon vet att man går runt matte och annars har vi bara promenerat i skogen och testat att löshoppa någon gång).

Första dagen började vi med att få henne att sänka huvudet för kapsonen stillastående och böjning stillastående
3bjning2.jpg

2mattetestar.jpg

*försöker iallafall*

Sen så skulle hon gå på spåret och jag ett par meter innanför och så skulle vi skritta och göra halt (fungerade sådär *S*, något att jobba med för oss)
4.jpg

5hmmm.jpg

Vadå trassel :eek:

Sen gjorde vi i princip samma sak fast på volten (gick bättre eftersom vi var mer vana vid att vara på volten)
8.jpg

7.jpg

*kommer mer*

Sv: Nu har jag varit på kurs *bilder*

Dag två då.

Testade att sänka huvudet och böja och det hade hon fattat så vi gick nästan direkt på att göra övninarna på spåret som vi gjorde igår med. Fröken va PIGG och slängde sig fram och hit och dit och sprang så instruktören tog äver ett par minuter och sen gick det bättre (ibland är det bra med hjälp :angel:)

merpspr.jpg

pspr.jpg

Sen tog vi ut henne på volten och bad henne slappna av och söka fram ner och jobbade med skritt och halter
halt.jpg

framnerskritt.jpg

Så skulle vi testa trav och det gick FORT :eek:
wroooom.jpg

Men sen blev det lugnare (även om vi inte kan tala om någon form ännu.. men det kommer)
travbttre.jpg

Så nu har vi lite att jobba med... ska förstås ta det lungt ändå eftersom hon bara är bebis men vi vet ändå vart vi ska börja. Men först hem och bara vila ochs mälta alla "konstigheter"

Tar gärna mot kommentaren och kontruktiv kritik :)

Kul att se bilder :-)
Vem hade kursen?

Jepp, alltid roligt med användare som lärt sig läsa och därmed också läser faq-er och medlemsregler innan de skapar trådar.

Ps. Väldigt fin häst och ni ser ut att ha haft väldigt roligt och lärt er en hel del. Ds.

Lycka till i fortsättningen

Det är så kul att se att det händer saker med din lilla söta!!
Sen vem det är som håller kursen: är busenkelt att se om man tittar lite närmare på den andra personen på bilderna. ;)
Finns bara en AR tränare som ser ut så som många känner till.

Måste fortfarande komma upp och hälsa på dig så jag får träffa er båda! Hästen och du då, inte tränaren.

Ps. Väldigt fin häst och ni ser ut att ha haft väldigt roligt och lärt er en hel del. Ds.

Lycka till i fortsättningen

Tack, ja vi (jag) lärde oss massor. Är mer än sugen att börja träna men fröken behöver vila ett tag nu så jag får vänta :)

Klart det är busenkelt för dig *S* du harhört tillräckligt med tjat från mig för att veta :p

För övrigt är du väldigt välkommen

Sen vem det är som håller kursen: är busenkelt att se om man tittar lite närmare på den andra personen på bilderna. ;)
Finns bara en AR tränare som ser ut så som många känner till.

Sen kan man högerklicka på bilderna och läsa bildnamnet också om man fortfarande inte vet:angel:

Borboleta

Vad fint det ser ut! Har du hetat något annat tidigare på buke, tycker mig känna igen hästen :)

Borboleta

Vad fint det ser ut! Har du hetat något annat tidigare på buke, tycker mig känna igen hästen :)

Tack :)

Ja jag hette något annat innan (nu kommer väl alla börja leta efter min häst med annat nick ;):rofl:)

ja veeem kan tränaren vara tro :angel::D

Ni var SÅ duktiga båda två - och det var underbart kul att äntligen få träffa din lilla tjej!!!

Tur att jag innan fått veta att hon var så liten - annars hade jag nog svimmat :D
Som en shettis jämfört med fröken som jag hade med mig... :rofl:

Träna nu vidare - så att vi får se vad det blir av fröken!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 686
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 668
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 884
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar