Nu har jag varit i Luleå...och plockat hem en sån här!

MrsScabtree

Trådstartare
Mitt nya tillskott, schäfertik snart tre år..har inte gjort ett smack tidigare. Kan typ sitt,ligg och inkallning men oj vilken härlig tjej!
Nu ska hon gödas, musklas och tränas! Harley och hon hade en "love at first sight" upplevelse och har lekt som idioter. Dock har han satt sig i respekt hos damen för när han låg och sov blev hon för närgången och då vaknade gamla surputte och fräste ifrån-snopet.
Annars har han hängt som en tampong på henne, hon är tyvärr i löp så det blir att ha dom åtskiljda på natten tills dom tramserierna slutar. Damen ifråga har börjat landa nu, men är fortfarande lite förundrad över miljöombytet. Nu är jag iaf lyckligast i stan så nu blir det tre veckors semester med bara hundarna. Tjoho!!!

Bilder såklart!

dishapinnen.jpg

disharanner.jpg

dishasidan.jpg

dishaportratt.jpg

Mer bildeer imorgon!

Sv: Nu har jag varit i Luleå...och plockat hem en sån här!

Grattis :D Vad roligt för dig och hoppas på ett framgångsrikt ägarskap framöver ;)

Jag har redan sagt det, men jag säger det igen: Grattis till nytillskottet! Jag är så otroligt glad för din skull ska du veta, och jag delar din glädje! Jag håller alla tummar och tår att allt går vägen för er, vilket jag har på känn att det gör!;)

Hon är så himla fin, älskar dom där ögonen! Åh vad skoj L, nu kan vi snart träna ihop Ännu mer!:bump:

Ih, nu blir jag sådär otålig igen, vill se meeeer bilder NU!:p

Vad kul, grattis till tillskottet! :laugh: Himla fin var hon också! Jag som oftast har svårt för schäfrar dessutom.. men hon var vacker!

Tillägger; När du ändå var i Norrland och flaxade runt tycker jag att du gott hade kunnat göra en avstickare
och hälsat på mig och flocken :devil: :D

Skoj att allt gick bra på resan.

Hmm undra vilken kennel denna snygga tik kommer ifrån :angel:

Du Gabbi ska hit till mig o träna den 22:a juni då hoppas jag du blir med o tränar med mig så vi får lägga lite grunder på henne.

jäklar vilken snygging, grattis.

Skoj att allt gick bra på resan.

Hmm undra vilken kennel denna snygga tik kommer ifrån :angel:

Du Gabbi ska hit till mig o träna den 22:a juni då hoppas jag du blir med o tränar med mig så vi får lägga lite grunder på henne.

Självklart kommer vi-om vi får låna bilen av mamsen. Men det tror jag nog!...ska bara köpa ett sånt där galon grejs som man kan täcka hela baksätet med så mammas fina mini inte behöver bli så hårig:o Jag har upptäckt att schäfrar fäller visst. När jag kom upp i köket imorse låg det et hav av hår över hela golvet...sen har man ju aldrig haft löptik heller så rätt var det är kommer det "mensbomber" som heter duga :o...Jajks..ja Harley är glad i hågen iaf :D

Tillägger; När du ändå var i Norrland och flaxade runt tycker jag att du gott hade kunnat göra en avstickare
och hälsat på mig och flocken :devil: :D

Jaaajaaa, men du bodde ju så förbaskat långt bort!
Allt man såg i Norrland var skog, skog och skoooooooooog så lågt ögat kan nå ..och då tänkte jag "jaha, mitt i allt det där ett par mil bort bor visst Gnist" ...hahaha :D

KL

:bow:Tack alla andra!:bow:

Igår var vi ute en sväng på kvällen, och damen som bara bott på kennel mötte för första gången en annan hund (på avstånd) och såg helt ställd ut.."vadå? är inte det här våra marker..FÅR den hunden vara här?"..haha.

Men gratulerar!!! Har totalt missat att detta var i görningen, men gud va kul för dig!!!

Snygg är hon med, om nu schäfrar kan va det ;) Ser ut att vara en riktigt liten pärla!

Eftersom jag har missat allt, varför omplaceras hon?

Vad snygg hon är! Riktigt läcker uppsyn! :d

Grattis, och lycka till med henne!

Som Lulebo måste jag vara lite nyfiken och fråga vilken kennel hon kommer ifrån? Och vad heter underverket?

Riktigt snygg färg!

Som Lulebo måste jag vara lite nyfiken och fråga vilken kennel hon kommer ifrån? Och vad heter underverket?

Riktigt snygg färg!

Hon är inte från nån Kennel i Luleå utan från dom värmländska skogarna men kommer från den norska kenneln Atenagården.

Riktigt fin var hon hoppas hon är lika fin i skyddet som sin syster.

Hon är inte från nån Kennel i Luleå utan från dom värmländska skogarna men kommer från den norska kenneln Atenagården.

Riktigt fin var hon hoppas hon är lika fin i skyddet som sin syster.

Hoppas jag med, men det bådar gott. Det är en intensiv liten sak! :love:

Riktigt snygg färg!

Precis som Piru sa så är hon från böjan inte från Luleå utan från Kennel Atenagården. Hon såldes till förra ägaren i Luleå men denne kom underfund med att hon inte hade tid för henne och att hon behövde någon som kunde ta vara på henne och bry sig lite mer om henne.. :)

Men gratulerar!!! Har totalt missat att detta var i görningen, men gud va kul för dig!!!

Snygg är hon med, om nu schäfrar kan va det ;) Ser ut att vara en riktigt liten pärla!

Eftersom jag har missat allt, varför omplaceras hon?

Men så har jag varit lite hemlig också :D
Hon omplaceras för att förra ägaren inte hann med henne och ville väl att någon skulle ta vara på henne. Hon tackar och bockar för komplimangerna :)

Tack så mycket! Måste nästan ta en bild på svansen dock...den ser förjävlig ut då hon suttit i sin förra hundgård och bitit i den + att hon fäller som ett as :devil:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka