Mysaan
Trådstartare
men känner mig inte ett dugg klokare. Jag har funderingar på att börja med distans. Men hur ska jag börja lägga upp träningen??? Han har ganska bra kondis och är riden bara 6-7 månader. Han är en ridtravare så han är nu 5 år.
Läste lite på någon sida om det där med träning men ska man behöva träna 2-3 år innan man kan ut och tävla???
Sedan har jag läst lite om hur tävlingarna går till och jag blev så nervös när jag läste om kartgenomgång, besiktningar och rida på trafikerade vägar så jag vet inte om jag vågar. Är det krångligt att hålla reda på allt???
Läste om att när man kommer in till en vet.besiktning så skulle hästen första lugna ner sig för att gå ner i puls och den biten ingick i tävlingstiden om jag fattat rätt. Är det så???
Ska man vila mer efter det oxå??? INgår det oxå i tävlingstiden???
Måste man använda dessa svindyra pulsmätare när man är på nybörjar nivå???
Många frågor men jag känner mig så förvirrad.
Läste lite på någon sida om det där med träning men ska man behöva träna 2-3 år innan man kan ut och tävla???
Sedan har jag läst lite om hur tävlingarna går till och jag blev så nervös när jag läste om kartgenomgång, besiktningar och rida på trafikerade vägar så jag vet inte om jag vågar. Är det krångligt att hålla reda på allt???
Läste om att när man kommer in till en vet.besiktning så skulle hästen första lugna ner sig för att gå ner i puls och den biten ingick i tävlingstiden om jag fattat rätt. Är det så???
Ska man vila mer efter det oxå??? INgår det oxå i tävlingstiden???
Måste man använda dessa svindyra pulsmätare när man är på nybörjar nivå???
Många frågor men jag känner mig så förvirrad.