Nu har helvetet börjat

Sv: Nu har helvetet börjat

Jag ser det inte som att trotsa dom. Snarare som att det är dom som trotsar oss vuxna och dom regler, skrivna och oskrivna, som vi har i samhället. Just därför föredrar jag att konfrontera dom, innan dom hinner göra något dumt. Man ser ju i allmänhet på gruppens beteende vad som är på gång.
Någon skrev om en unge som försökte få igång en raket/smällare för att kasta in i bussen. Varför reagerade (som jag uppfattade det) inläggaren eller andra passagerare inte? Hade jag setat där med min hund, hade ungen mest troligt fått en riktig omgång.

Jag är gammalmodig nog att tycka, att vi alla har ett ansvar i uppfostran (gäller regler enl ovan) av ungar, oavsett vem dom tillhör. För vem ska annars reagera, om föräldrarna inte finns i närheten?

Rädd för skitungar? Aldrig!!

LIA

Tyvärr vågar inte jag med mina taniga 54 kg ensam ta dusten med en gäng snorungar på 13-15 år för jag tror inte de skulle dra sig för att ge sig på mig.

Givetvis har vi alla ett ansvar men jag tycker inte heller att man ska behöva sätta sin hälsa på spel.

Det är för sorgligt om det har kommit dithän att en vuxen person inte kan gå fram till ett gäng ungar utan att behöva vara rädd för sin hälsa. Är det symptomatiskt för Göteborg, eller är det likadant i alla större städer?
Bor nära en medelstor stad, men har aldrig känt mig hotad på det sättet.
LIA

ja har hund,men varför ens gå ut med hunden vid den tidpunkten som nyåret/12-slaget......bara hålla dem hemma..i tryggt förvar tycker jag...å sätta bomull i öronen eller nåt på sina hundar som är smällrädda...svårare kan det väl inte bli...eller?..detta är ju bara 2 gånger om året..nyår/valborg,så det får vi alla stå ut med..finns barn som är rädda för smällare med..de som har autism tex..som min son..han tål inte höga ljud som smällare..så vi kan inte gå å kolla på smällare pga av den orsaken,så...varför göra sån stor å besvärlig grej av detta

I den del av GBG där jag och min sambo bor vågar jag då kliva fram och tala med ungdomarna om det skulle behövas.

Men sedan finns det ställen här i gbg där jag aldrig skulle få för mig att ensam prata förstånd med ungdomsgäng ..

Det är för sorgligt om det har kommit dithän att en vuxen person inte kan gå fram till ett gäng ungar utan att behöva vara rädd för sin hälsa. Är det symptomatiskt för Göteborg, eller är det likadant i alla större städer?
Bor nära en medelstor stad, men har aldrig känt mig hotad på det sättet.
LIA

Det är nog symptomatiskt för alla stora städer, i vissa delar av städerna kan man lugnt sätta ungdomarna på plats men i andra delar kan man vänta sig att få en spark i skallen eller ännu värre.

ja har hund,men varför ens gå ut med hunden vid den tidpunkten som nyåret/12-slaget......bara hålla dem hemma..i tryggt förvar tycker jag...å sätta bomull i öronen eller nåt på sina hundar som är smällrädda...svårare kan det väl inte bli...eller?..detta är ju bara 2 gånger om året..nyår/valborg,så det får vi alla stå ut med..finns barn som är rädda för smällare med..de som har autism tex..som min son..han tål inte höga ljud som smällare..så vi kan inte gå å kolla på smällare pga av den orsaken,så...varför göra sån stor å besvärlig grej av detta

Det smäller ju inte vara vid 12-slaget, vore det så enkelt skulle det ju vara enkelt. Det smälls ju från början av december till efter nyåret och några gånger måste hunden rastas där emellan.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 651
Senast: Rugge
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
641
Senast: Grazing
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
905
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
658
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka