Sv: Nu har helvetet börjat
Tyvärr vågar inte jag med mina taniga 54 kg ensam ta dusten med en gäng snorungar på 13-15 år för jag tror inte de skulle dra sig för att ge sig på mig.
Givetvis har vi alla ett ansvar men jag tycker inte heller att man ska behöva sätta sin hälsa på spel.
Jag ser det inte som att trotsa dom. Snarare som att det är dom som trotsar oss vuxna och dom regler, skrivna och oskrivna, som vi har i samhället. Just därför föredrar jag att konfrontera dom, innan dom hinner göra något dumt. Man ser ju i allmänhet på gruppens beteende vad som är på gång.
Någon skrev om en unge som försökte få igång en raket/smällare för att kasta in i bussen. Varför reagerade (som jag uppfattade det) inläggaren eller andra passagerare inte? Hade jag setat där med min hund, hade ungen mest troligt fått en riktig omgång.
Jag är gammalmodig nog att tycka, att vi alla har ett ansvar i uppfostran (gäller regler enl ovan) av ungar, oavsett vem dom tillhör. För vem ska annars reagera, om föräldrarna inte finns i närheten?
Rädd för skitungar? Aldrig!!
LIA
Tyvärr vågar inte jag med mina taniga 54 kg ensam ta dusten med en gäng snorungar på 13-15 år för jag tror inte de skulle dra sig för att ge sig på mig.
Givetvis har vi alla ett ansvar men jag tycker inte heller att man ska behöva sätta sin hälsa på spel.