Nu har Betäckningssäsongen börjat 2008

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Half moon
  • Startdatum Startdatum
Sv: Nu har Betäckningssäsongen börjat 2008

Sandie Hogan är konstaterad dräktig med Yankee Granite. Rigmor Palema kollas nästa vecka, betäckt med samma hingst

Här är nu fyra av fem dräktiga.
Smaragd Broline åker åter till station imorgon, men lär väl inte ta sig nu heller. Detta var sista gången med fryst för henne. Tar hon sig inte nu, skickar vi henne till Frankrike igen i vinter, sedan får hon nog bli kvar där.

Nu har hon varit dräktig i 90dygn idag :laugh: med UFL

varför har jag fastnat så för den hästen?
De måste varit hans utstrålning o lugn när jag träffa honom!
Ska bli spännade att följa avkommorna som sagt!

Hur går det med era ston?

Jag hoppade över betäckningssäsongen 2008...

Vi väntar och betäcker hyfsat tidigt -09 istället, vill inte vänta på en föling ända till sena juni igen...
Vi har inte bestämt men jag tror vi åker de långa 4-5 milen till Västerbo och Good as Gold !

"Våra" flickor har vi här:

Pretty Arriba dr. m Jobie
Maternelle dr. m Dream Vacation
Sotarns Pandora dr. m Spotlite
Donna Arriba dr. m Zerberus
Diamant Blågul dr. m Good as Gold
Pandora Simb dr. m Love You
Vamp 25/5 dr. m Dream Vacation
Diana East dr. m Love You
Blepearl dr. m From Above
Natascha Gul dr. m Good as Gold
Clipper Queen dr. m Fill V
Blue Bahia dr. m Thai Tanic
Gåvan 21/6 dr. m Dream Vacation
Maligator Shoes dr. m Flirtin Man
Kära Emilia dr.m Varenne

2 ston till kommer som är dräktiga med Zerberus.

"ofrivilligt" tomma blev Novitet November och I Saw Molly.
Sedan har vi en bunt till som fått stå över i år.

AM

Här är nu fyra av fem dräktiga.
Smaragd Broline åker åter till station imorgon, men lär väl inte ta sig nu heller. Detta var sista gången med fryst för henne. Tar hon sig inte nu, skickar vi henne till Frankrike igen i vinter, sedan får hon nog bli kvar där.

Tro på :devil:
Smaragd dräktighetskollades igår. (Vi har inte haft så bråttom med det, hon har inte dubbelovulerat, har aldrig gjort det innan heller, säsongen är slut, och vi var rätt säkra på att hon inte var dräktig.)

Hon var dräktig!
En sen fölunge blir det, hon brukar ju dessutom dra över en del. Det gör dock inget. Vi har nu tre dräktiga med Daguet, och det känns skitkul rent ut sagt! Får Smaragd ett stoföl säljer vi nog tävlingsrätten i den, och behåller avelsrätten. Smaragd börjar ju bli till åren, men vi vill gärna ha kvar blodet.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 638
Senast: Sleepan
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 624
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar